painttävling Åstorp

em76

Trådstartare
Jag var på enbetsVM i Åstorp igår och tittade lite på painttävlingen och har nu några frågor.
Hur ska en paint se ut för att vinna utställningsklass?
Får vuxna använda hjälm om de vill?
Vad heter han som red barbacka på lunchuppvisningen?
Varför tog de bort bron i trailen?, den var där när första ryttaren red, när jag kom tillbaks hade man tagit bort den.

Tyvärr kan jag inte svara på dina frågor, men jag ville bara säga att jag också var där och tittade lite... Vill också väldigt gärna veta vad han hette som red utan träns och sadel :love: Det var imponerande :)

Jag kan säkert svara på en av dina frågor i a f! :D

Vuxna (ryttare över 16 år) får välja om de ska rida med hatt eller hjälm.

Sen undrar jag om det där emd bron - var det fortfarande samma klass som höll på eller bytte de klass eller nåt?

Vad gäller hur en paint skall se ut för att vinna en utsällningsklass: Den skall vara mest korrekt utav dem som ställer upp den dagen....
Men sen hur rasbekrivningen ser ut bör du kolla på www.painthorse.nu (tror jag den heter i alla fall) Du skall ta tig till SPHA eller APHA sida för att se rasbeskrivningen. Ev SH´s sida.

Ja vuxna får ha hjälm om dom vill.
Han som red barabacka heter Heiko Keuchel och är Tysk.

Bro frågan kan jag inte svara på.

Hoppas det gav lite mer kött på benen.

Monke :)

Var han där? Visst är han jättetrvlig.... :D

/Carina
7_11_1.gif
...i morse...

Hej du

Ja, han var där han har varit i Sverige en hel del i år.
Paint tävlingen i Hässleholm, Paint tävlingen på Greva, som väl du och syster yster deltog i...
Falsterbo, och nu på Åstorps tävlingen.
Och Ja, han är ganska trevlig.

Precis... Måste säga att den tyska damen som dömde i Örsundsbro var snäppet trevligare ändå.... :D
Fast de har varit lite långsamma från SPHA att få in resultaten från den tävlingen på sin hemsida.. :(
Kan det bero på semestrar månne??? :confused:

Kommer du till WRAS och Paintriks i Hjo 27-29/8??? Vore kul.... :D ;)

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:

Ja, det var samma klass, för unga hästar. Bron var inte med i klassen för äldre hästar heller.

Tyvärr, inget Hjo Ko för mig, förbereder mig för fullt för att ta mig de 35 milen till Greva om två veckor igen. :crazy:
Jag tänkte tävla lite där, lill loppan skall med ut för första gången. Lite oroligt är det att ha två hästar med, jag är ju inte så garvad i tävlings cirkusen så för mig är det fullt tillräckligt att hålla reda på mig själv och en häst :smirk:
Men jag lovar att hålla tummarna för er :D

Vilken tävling är Örsundsbro??? :confused:
Och vilken tysk dam var det?
Gick det bra för er? :p

Vad jag kan tänka så har Paint folket som jobbar med hemsida osv haft händerna fulla sista tiden, med Åstorpstävlingen och allt.

Hej!
Bron var de tvungna att ta bort då första hästen halkade på den och andra hästen nästan gick omkull då den halkade. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 070
Senast: Lavinia
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 995
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama