Masqueradee
Trådstartare
Förlåt för lite OT men, är det någon som har bra länkar/bilder som definierar painface? Har fortfarande lite svårt att kunna urskilja det själv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att det är rätt svårt att se med säkerhet. Här finns en studie. Länken tar dig till en sammanfattning, sedan kan man klicka sig vidare:Förlåt för lite OT men, är det någon som har bra länkar/bilder som definierar painface? Har fortfarande lite svårt att kunna urskilja det själv.
Jag tycker att denna är rätt så bra om man kan tänka sig att läsa på engelska. Man blir bättre på det ju mer man övar tycker jag. Det finns många fall där jag direkt kan säga att det är painface. Men givetvis finns det svårare fall, stillbilder kan både hjälpa och stjälpa i dessa fall. Generellt så brukar min magkänsla ha rätt när jag ser hästar irl.Förlåt för lite OT men, är det någon som har bra länkar/bilder som definierar painface? Har fortfarande lite svårt att kunna urskilja det själv.
Ja, den är bra! Jag tycker dock det är MYCKET lättare att se pain face på en häst i stillhet än en i rörelse! Både ansträngning och koncentration kan ju ge en del av dragen som uppkommer vid pain face, t.ex. vidgade näsborrar och lite "hårdare" drag i hela ansiktet.Jag tycker att denna är rätt så bra om man kan tänka sig att läsa på engelska. Man blir bättre på det ju mer man övar tycker jag. Det finns många fall där jag direkt kan säga att det är painface. Men givetvis finns det svårare fall, stillbilder kan både hjälpa och stjälpa i dessa fall. Generellt så brukar min magkänsla ha rätt när jag ser hästar irl.
https://www.slu.se/globalassets/ew/...ra/smedjeveckan/the-equine-pain-face-a3-1.pdf
Hästnet har bra samlad information på svenska, plus en "kurs" med quiz (med bilder och video) där man kan träna upp ögat lite, så att säga. Men det är fortfarande en utmaning att bedöma painface.Förlåt för lite OT men, är det någon som har bra länkar/bilder som definierar painface? Har fortfarande lite svårt att kunna urskilja det själv.