påfågelciklid och maruana

A

Angel of darkness

tror den heter maruana iallf.jag har frågat min sambo hur stor denne blir pluss hans nyinköpta påfågelciklider.
alla fiskarna är redan enormt stora,men han vill inte säga hur stora dom blir eftersom jag har stor respekt för maruanan redan.

skulle va interessant att veta hur stora dom blir och lite mer kring dom,
påfågelcikliderna äter som bas pellets,men enligt han vi köpte dom av är dom vana även med mindre levande fisk och räkor,

vad äter en maruana när den är fullvuxen?

Sv: påfågelciklid och maruana

nej,ingen muräna.

denne är silverfärgad,otrolig smal och lång,köttätande.
den har en lång undermunn och ett stort gap.den brukar ha ögon riktat uppåt hela tiden då den fångar fiskar som simmar ytligt.
sambons maruana ( eller liknande namn ) ögon är dock fel inriktat neråt pgr av att den äter karp och guldfiskar.

dens jagande beteende är liknande att den simmar lugnt och sansat med tålmodighet efter sitt byte tills bytet inte lenger bryr sig om den,då är den snabbare än ögat och bytet är borta.

Ok. Tyckte det såg ut så, hittade inget på google när jag sökte nämnligen :)

Har du någon bild? Blir ruskigt nyfiken, låter häftig :D

//Zebran, kan inte ett skit om fiskar annat än att pirayor är häftiga :angel:

Comments. There are six known species of Arowanas, and all of them can grow to be more 36" long. So these are fish for very large aquariums.

Arowanas are often called Dragon Fish or Arrowanas.

Silver Arowana with pictures, information, and video. Picture by AquariumFish.net, tropical fish store, where buying arowanas is easy. This is the same Silver Arowana Fish that is shown in the video near the top of this page. Click on the picture to the left to see the entire fish.

Asian Arowana with pictures, information, and video. Tropical Fish Stores, where buying Arowanas is fun! This is a beautiful Asian Arowana, which is about 24" long including the tail.
hittade detta på internett,men inga svenska ord.
jag förstår inte hur långa dom menar att dom kan bli?
24 betyder det 2,4 meter?
36 som det står lengre upp är det 3.6 meter lång?

AROWANA var namnet på fisken

Pirayor är tråkiga jämfört med tex Påfågelcikliden. Vill man ha en häftig köttätande fisk är den ett praktexempel.
Min man matade sina med frysta musungar när han skulle få dom i lek, såna som man köper för att ge som orm mat.

när jag hadde orm gav jag dom levande möss:smirk:
hur stor blir en påfågelciklid?

Våra var nog runt 30-35 om jag inte minns fel. Inget man stoppar ner fingrarna till när dom har lagt ägg :smirk: .
Fast det var väldigt svårt att föda upp ynglena, väldigt krävande på vattenkvaliten och mängden mat.

sambons är större...
okey,han har fått yngel på sådanna förr,men dom dog under hans sista flytt.
dom som han köpte dom här av sa att dom bet så jag stoppar nog inte ner någrs fingrar:angel:

Angel of darkness skrev:
Comments. There are six known species of Arowanas, and all of them can grow to be more 36" long. So these are fish for very large aquariums.

Arowanas are often called Dragon Fish or Arrowanas.

Silver Arowana with pictures, information, and video. Picture by AquariumFish.net, tropical fish store, where buying arowanas is easy. This is the same Silver Arowana Fish that is shown in the video near the top of this page. Click on the picture to the left to see the entire fish.

Asian Arowana with pictures, information, and video. Tropical Fish Stores, where buying Arowanas is fun! This is a beautiful Asian Arowana, which is about 24" long including the tail.
hittade detta på internett,men inga svenska ord.
jag förstår inte hur långa dom menar att dom kan bli?
24 betyder det 2,4 meter?
36 som det står lengre upp är det 3.6 meter lång?

AROWANA var namnet på fisken
Nej!! Det är ju "=tum;)
Alltså 24"=60cm
36"=91cm
:D :D

jo,jag rättade mig på namnet i ett inlägg längre ner:)

ha ha,jo jag tänkte vell,om det var meter så har min sambo ett monster i sitt hem.
tur det inte var det

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här med innehållsförteckningar på mat är ju något man verkligen kan fascineras över, om man nu är lagd åt det hållet... :) Imorse...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 741
Övr. Hund Jag vet att det finns tusen trådar om det här redan :o Har läst en del av dom. Min hund verkar ha hittat sin röst såhär vi tre års...
Svar
8
· Visningar
6 103
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25