Paddockunderlag för vintern!

L

Lois_L

Hej! Skall i det närmaste bygga paddock och letar efter någon som vet något om det finns material som kan användas som inte fryser. Är trött på alla paddockar som inte går att använda "bara" för att det är vintertid! Alla tips och länkar emottages tacksamt!

Sv: Paddockunderlag för vintern!

Det finns inget underlag som fryser utan det som fryser är vattnet. Se till att din bana är ordentligt dränerad så att det inte blir vatten stående i underlaget så ska det fungera. Lycka till :)

Sv: Paddockunderlag för vintern!

Jag vet flera som har någon sorts gummiflis på sina ridbanor. Det ska hålla sig lagom mjukt ner till ca 10 minusgrader har jag hört. Vet tyvärr inte var man kan köpa det.
Det kanske kan vara något för dig. Hoppas du hittar något som funkar!

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 311
Senast: Buongusto
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 760
Senast: Askur2017
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama