Paddockbygge - kostnader & dylikt

S

__Stilett__

En bekant ska ev. bygga paddock.
och denna undrar några saker.
kanske vet ni svaren?

Vad kan det kosta att bygga en paddock?
En vanlig paddock med hyfsat underlag, med som utan riktiga staket.

Vad för underlag ska man använda sig av?
Vad är bäst vintertid, som inte fryser så lätt (gummiflis?) kostnad?

Hur går man tillväga för att anlägga en paddock och vad bör man tänka på?

Tacksam för svar. :bow:

Sv: Paddockbygge - kostnader & dylikt

125 000 inkl. moms har vår kostat. (25*60) men det är inkl. A-staket o belysning.

Sv: Paddockbygge - kostnader & dylikt

Det kostar allt från noll.... (man rider på ängen eller i hagen) ... till hur många tusen kronor som helst....

Jag håller själv på och skall bygga en... Jag har hittat en smart lösning tycker jag i alla fall ...

Kontaktade en firma som säljer sten, makadam, grus och jord och så...

Jag frågade om de var intresserade av matjord... -Jo det var de....

Frågade sen om de eventuellt var intresserade av en bytesaffär... De hämtar min matjord där ridbanan skall ligga... och i stället får jag det grus som skall vara grunden i ridbanan...

-Jo ett sådant byte var de intresserade av...

Alltså.. jag får jorden gratis undanskaffad och borttransporterad och jag får gratis grus till grunden på ridbanan... det jag kommer att få köpa till är topplagret....
Sen tillkommer eldragning och armatur (lampor)...

Elstolpar har jag fixat gratis genom sydkraft... Våra elledningar skall grävas ner nu efter stormen i januari och stolparna skall monteras ner. Jag höll mig framme och tiggde till mig några .....

Liknande trådar

Hemmet Jag hoppas kunna köpa hus nästa år. Men som Stockholmsbo och ensamstående med en medellön, har jag inte mycket pengar att spela med. Så...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
11 646
Senast: MissFideli
·
Anläggning Jag går i planerna att i framtiden anlägga en paddock. Jag har egen gård med två stora hästar och två ponnyer. Paddocken kommer inte att...
Svar
5
· Visningar
3 779
Senast: _Linn_
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 411
Senast: cherie
·
Anläggning Jag har letat med ljus och lykta efter fullservicestall som uppfyller mina krav, men utan att lyckas. Därför har jag börjat fundera på...
2
Svar
20
· Visningar
3 241
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30