Padd till barefoot sadel.

EricaJohnsson

Trådstartare
Någon som har något bra tips på avlastande padd som passar en barefoot sadel?
Helst vill jag inte ha en sån som ser ut som en vojlock utan att den döljs under sadeln :angel:

Du vill alltså ha som en vanlig pad och kunna använda dina vanliga schabrak under? Det finns sådana padar men det ökar det risken för att sadeln kommer glida när det blir dubbelt. De flesta bra padtillverkare har sådana. Endel är egentligen till sadlar utan kåpor och endel just för att kunna ha sina vanliga schabrak under. Sök på haf pad, grandeur och skito t ex.

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
665
Senast: Smultron
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
787
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka