S

Santanico

Var hittar man built-up paddar som inte är cut-back? Jag har letat överallt men inte hittat någon. Pållen behöver en lite tjockare pad nu. Har ni något tips på en pad som är tjockare än vanligt? Jag vill inte hålla på att vika en massa filtar...

Sv: Pad

Varför vill du inte ha cutback ? Det är dom bästa padarna tycker jag. Kör alltid med det. Både på Built up och vanliga.
Tycker dom andra padarna lätt ramlar ner och klämmer på manken.

När jag provade ut sadeln så passade den inte så bra med en cut-backpad men däremot klockrent med en vanlig padd. Fast nu när jag tänker efter så provade jag inte med en built-up utan bara med en vanlig... Är skillnaden mellan en cut-back och vanlig enbart att den är utskuren vid manken? Jag alltid bara använt vanliga paddar...

Ja, enda skillnaden är att en cut back är utskuren vid manken, så passade sadeln med en "hel" pad så passar den säkert med en cut back också.

Jag har en jättebra lite tjockare pad i typ kraftigt lite stelare filtmaterial. Den har hål vid manken och även över ryggen. Tror jag gav ca 700kr för den hos Lil`s western store i somras men jag vet fler som har liknande padar så det borde inte vara omöjligt att få tag på. Den jämnar ut trycket bra eftersom den inte är lika mjuk som vanliga cut-back paddar och det passar bra på mina hästar iallafall.

jag har en neoprene pad som är built up..den är jätte bra. lätt att tvätta..och desutom är den bra för hästens rygg, och den håller sin form länge.

jag tar upp den här tråden igen.
jag köpte nyss en built up pad som är bakskuren från B****s. grejjen är den att den liksom kanar isär fram och skapar ett tryck på ryggraden där den går ihop igen. Vad gör jag?

Hej alla glada! :)
Builtup paddar utan cutback finns på Bonanza. Dom finns inte ute på sidan men om du ringer elr mailar dit. Dom kostar bara 500 kronor tror jag. :confused:

MVH Frida

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 309
Senast: MML
·
Fritid Jag behöver tips på hur jag kan förvara min sticking när jag är ute på språng. I vanliga fall har jag en speciell väska, men det blir...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 611
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj