På ranch i Montana???

L

lonelylover

Ja jag vet inte riktigt hur ja ska formulera min fråga.... Men är det nån som varit på en ranch i Montana? Alltså inte bara på semester utan varit där och jobbat för mat, husrum och lite fickpengar? Fått va med om hur det verkligen går till och hjälpt till med att flytta kossor eller får?

Jag funderar på det men vet inte riktigt hur man går till väga? Hur gjorde ni?

Sv: På ranch i Montana???

Ingen som kan hjälpa mig i denna fråga?

Tror nog att det är lättare att få svar om du inte inriktar dig på just Montana. Vill du åka dit som trainee eller som typ 'boskapsskötare' ?

Ja jag vet inte riktigt hur ja ska formulera min fråga.... Men är det nån som varit på en ranch i Montana? Alltså inte bara på semester utan varit där och jobbat för mat, husrum och lite fickpengar? Fått va med om hur det verkligen går till och hjälpt till med att flytta kossor eller får?

Jag funderar på det men vet inte riktigt hur man går till väga? Hur gjorde ni?
Jag har jobbat som ranchhand i Montana på en Hereford ranch öster om Billings. Montana är ett bra val , det vackraste stället på jorden! Hittade ranchen genom bekantas bekanta i USA, tog kontakt o var välkommen. svenskättlingar äger den, så att vara svensk var ett plus. Enklast är väl att leta annonser i Western Horseman, så hittar du nåt ställe i Montana att besöka. Det finns många sevärda ställen där, Little Big Horn Battlefield, mustangerna i Pryor Mountains. I närheten har du Kings Saddlery i Sheridan WYoming( 20-25 mil) , Yellowstone mm mm mm mm. Bara åk!
PS Ranchhästarna går INTE i rätt form!

Tror nog att det är lättare att få svar om du inte inriktar dig på just Montana. Vill du åka dit som trainee eller som typ 'boskapsskötare' ?

Trainee vad är det? Nja inte direkt som boskapsskötare kanske... Jag vill åka dit för att se en vacker miljö och se hur dom arbetar på en "riktig" ranch!

Jag har jobbat som ranchhand i Montana på en Hereford ranch öster om Billings. Montana är ett bra val , det vackraste stället på jorden! Hittade ranchen genom bekantas bekanta i USA, tog kontakt o var välkommen. svenskättlingar äger den, så att vara svensk var ett plus. Enklast är väl att leta annonser i Western Horseman, så hittar du nåt ställe i Montana att besöka. Det finns många sevärda ställen där, Little Big Horn Battlefield, mustangerna i Pryor Mountains. I närheten har du Kings Saddlery i Sheridan WYoming( 20-25 mil) , Yellowstone mm mm mm mm. Bara åk!
PS Ranchhästarna går INTE i rätt form!

Åhhhhh det låter så himla underbart! Vill åka NU!!!!!

Kanske kan man få adress till dom du var hos?

Åhhhhh det låter så himla underbart! Vill åka NU!!!!!

Kanske kan man få adress till dom du var hos?

Hej!

Jag vil också veta! Min önskan är dra med min man och åka några månader till en ranch, så jag är idel öra!
BERÄTTA!!

Jag vill också veta! Hur man gör!? Och om det är möjligt att bara åka typ 2-3 veckor, eftersom jag har jobb och barn... ;)

Typ åka och bo på en ranch under sin semester och rida/jobba osv... *nyfiken*

Jag har varit i kontakt med olika rancher/ tränare där borta ett par gånger för att ev åka över.
Av nån konstig anledning hamnade jag i Dalsland första gången och New Hampshire andra!:o

trots att jag var inriktad på texas och montana!

Har man lite erfarenhet och inga stora krav på boende, lön mm är det lätt att få jobb!;)

Sen finns det ju annars mängder av Dude ranches om det är semester man är ute efter!:angel:

Har sett länkar innan här på buke om bolag som ordnar flyg+ boende men kan inte hitta dom nu. Vet någon vilka bolag som finns? eller andra hemsidor via nätet som man kan kontakta folk?

En tidning som där står mkt intressant och presenterar en del saker är L**ky R*der. (fick man nämna namn här eller :confused:) Kanske kan där finnas länka till diverse ställe..

Jag vill också veta! Hur man gör!? Och om det är möjligt att bara åka typ 2-3 veckor, eftersom jag har jobb och barn... ;)

De finns en Guest Ranch i Colorado som min stall tjej varit och haft praktik hos, hon trivdes inte pga att kvinnan i huset hade psykiska problem men de är nog bra som semester tripp. den har varit med i våra hästtidningar några ggr. Han e svensk.

Min dröm att åka o bo på ranch o jobba för mat husrum o lite fickpengar:) men kanske inte just i Montana.. Asså när jag blir äldre
kanske på semester bara o prova på när jag blir äldre, men jag vill inte hamna på en Duderanch om jag ska dit..
Men än är det ju ett antal år kvar, men i alla fall :)

Senast ändrad av en moderator:

Det alternativ som ligger närmast till hands är ju en turistranch, (skulle tro att det ligger runt 150 dollar/dygn att bo där) för om man ska jobba så måste man ju kunna något om de ranchsysslor som normalt ska skötas, annars får man självklart inte jobb. Om man kommer från en ridplan i Sverige så tror jag att en turistranch ligger närmast till hands. Googla på Duderanch.

Det alternativ som ligger närmast till hands är ju en turistranch, (skulle tro att det ligger runt 150 dollar/dygn att bo där) för om man ska jobba så måste man ju kunna något om de ranchsysslor som normalt ska skötas, annars får man självklart inte jobb. Om man kommer från en ridplan i Sverige så tror jag att en turistranch ligger närmast till hands. Googla på Duderanch.

Hej Bill!:) Hur mår du? Ser att du inte kan hålla dig här ifrån helt ändå :rofl::rofl::rofl: ha de bra.Kram.

Blev så djävla trött på tjattertramset !

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsplats går under kommunals kollektivavtal, och enligt avtalet var löneökningen en specifik genomsnittlig summa, en ”pott”. Jag...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 814
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 612
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 052
Senast: Rosett
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
637
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross