Vet inte om du inkluderar mig under m. fl. men jag vill komma med en kommentar ändå.
Det som sägs i trådens originalinlägg, har diskuterats i många av inläggen. Tror att alla är överens om att en hundägare skall både hålla hunden under kontroll (kopplad om nödvändigt) och plocka upp skiten efter den (på platser där folk rör sig).
.
Det som gjort att tråden spårat ur, är I-U:s inlägg som innebär just "en egen tråd". Vi har i en tidigare tråd, diskuterat I-U och hennes situation med grannar som stövlar över hennes tomt, med eller utan hund, trots tillsägelser osv. Tror att vi i den tråden, i bästa sämja, i slutänden kom fram till lösningar mm för hennes del.
Nu ältas samma klagomål här igen tillsammans med en hel del felaktiga uppgifter som underbyggnad till hennes uppenbara motvilja mot hundar och hundägare. Hon har givetvis all rätt till sin inställning, däremot inte att komma med felaktiga eller rent lögnaktiga påståenden.
Om du läser mina inlägg så ser du att jag tjatat om ett sådant, riktat mot mig personligen. Sådant gör mig upprörd, men vad som i det långa loppet är värre, är hennes upprepade, fullständigt felaktiga, hänvisningar till lagar och regler. TROTS att hon vid det här laget fått information om vad som står och vad som gäller (OBS, inte mina tolkningar, utan rätt och slätt vad olika myndigheter skriver) så fortsätter hon. Se bara det senaste inlägget:
" Det ärliga ligger i att erkänna att det är ett lagbrott, de flesta hävdar med bestämdhet att de har laglig rätt att ha hunden lös i alla lägen. Och tycker att jag är den som fått lagen om bakfoten".
Här har hon lyckats få med 2 felaktigheter i samma mening. Det mesta hon påstår är lagbrott, ÄR INTE lagbrott. Dessutom kan jag inte hitta att: "flesta hävdar med bestämdhet att de har laglig rätt att ha hunden lös i alla lägen"! Kan du? Påståendet riktas uppenbarligen även mot mig, eftersom hon fortsätter med :
"Och tycker att jag är den som fått lagen om bakfoten".
Det är väl jag som mest försökt klargöra vad lagen säger och inte säger här.
Vad tycker du? Hur skall man se på det? Bara strunta i det vore givetvis enklast, men hur kul är det? Står I-U över all kritik i den här tråden?
Merparten av det jag har skrivit här i tråden, har inget med I-U:s åsikter att göra, även om jag själv har andra än hon, när det t. ex. gäller hundar kontra små och stora människor.
Du skriver: ""Där argumenten tar slut..." gäller alla oavsett åsikt."
Så rätt du har.
LIA