M

majabergman

Är det en bra sadel? Har kollat lite på en billig, men ville bara veta om det dög eller om det bara var skräp ;)

Sv: Oxford CC

Jag har haft en sån, men det var länge sedan...
De var populära runt början av 90-talet.
Min var helt platt utan stöd och snacka om close contact...jäklar vad man fick sitta i om hästen hoppade högt... men jo man var lite smidigare förr.
Förstår inte riktigt varför den var poppis för obekvämare sadel har jag då aldrig suttit i. Jag skulle inte betala så mycket för en sån.

Sv: Oxford CC

Köpte den då. Tyckte inte den var så farlig. Den låg såpass bra på min häst och vi hoppar ju inga direkt bamsehinder än så :)

Liknande trådar

Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 252
Senast: Robina
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
886
Senast: MiniLi
·
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
517
Senast: MML
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka