Övervakningskamera i släpet?

Pia

Trådstartare
Efter senaste resan till djursjukhuset känner jag att jag har fått nog.
Jag skulle verkligen vilja ha en övervakningskamera i transporten. Har en häst som definitivt inte står lugnt och stilla i kärran, hon lever rövare ordentligt och har vid ett tillfälle fallit. Jag är väldigt nervös för att detta ska hända igen, och det skulle kännas skönt att kunna se hästen istället för att sitta och undra hur set står till där bak.
Vad koster ett övervakningssystem, var köper man det? Är det någonting speciellt att tänka på?

Sv: Övervakningskamera i släpet?

De flesta släptillverkare/ försäljare säljer. Vi köpte till nya transporten, ett litet paket från Luda med "handenhet" för bilden. Funkar super. Har testat att övervaka stallet via tv;n också, skönt att spana på hästarna när det smäller som värst.
(Tilläggas bör att de var INTE så oroliga som matte trodde, jag har nog "stört" dem förut!!).

Fundera på vad du behöver ditt paket till, och hur du tänker använda allt. Här ser du det vi köpte: http://www.ludaelektronik.se/

Lilla handenheten och den silvriga kameran.

ett sånt funderar jag på också. var det svårt att montera? hör man ljud också?

Har monterat en "trailervision" i min vagn. Lät försäljaren installera den åt mig när vagnen var där på service. Kameran kostade 3000+moms. Den är trådlös o har kanonbild. :bow:
Ingen "fördröjning" alls ;)
Nu ser jag vad min lilla "huligan" håller på med där bak! :devil:
Helt underbart! (Körde utan härom dan o kände mig helt naken när jag inte visste vad som hände där bak..:p man vänjer sig fort...:D)

Jag har ljud i min oxå, kanon! :idea: Finns visst med en liten handenhet oxå..

Senast ändrad av en moderator:

Jag köpte mitt på claes ohlsson, mycket större "Tv" att ha i bilen, men ville testa hur det fungerade och om jag trivdes med det först. Sen kan man kosta på lite dyrare.
Är så skönt att se vad hästen gör! Min dam är stor så varje steg hon tagit har känts och när hon står och slår med framhoven har hela ekipaget skumpat. :angel:
Inte så roligt dårå...
Men när jag köpte egen trailer, ifor, och bror installerade allt åt mig så har hon stått som ett ljus. Hon trivs mycket bättre i denna trailern istället för kylinge och star mfl. Denna känns så mycket stabilare.
Vill verkligen inte vara utan kamera längre!
Fast nu har tv:n gått sönder och inte fått det fixat än. Det kommer ;)
Rekommenderas!!

Svårt att montera var det inte, men sambon är elektriker och allmänt händig ;) Det finns ljud, men det stör mycket så vi brukar faktiskt ha volymen av.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 674
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 180
Senast: lundsbo
·
Hästhantering Lite samma ämne som tråden om unghingsten, men inte riktigt samma problem. Jag kör min häst till träning och andra aktiviteter några...
Svar
19
· Visningar
2 539
Senast: Karoliten
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 479
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar