Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åtelkamera är nog det du ska titta på, finns lösningar i olika prisklasser, tänk bara på tillstånd osvBehöver övervaka en byggnad med kamera där det inte finns någon fast uppkoppling. Finns det någon lösning via mobiltelefoni?
Ja, det är ett måste. Eller ja, i alla fall stillbilder i realtid.Håller med, åtelkamera torde vara det mest ekonomiska. Behöver du ha röriga bilder i realtid?
En åtelkamera med mobilteleanslutning kan ge dig både rörliga och fasta bilder via mms
http://www.prylstaden.se/jaktkamera-med-rorelseaktivering-morkerseende-solcellspanel-och-mms-fu
För realtid måste du ha en kabel eller radioanslutning och då, för att få ett funktionellt och stabilt system så räcker nog inte 3 till 4 tusen. Att åtlkamera fungerar i relativ realtid vet jag, för vi satt i Grekland när min nalle informerade mig (med stillbild) om att grannen var och såg till huset. När jag ringde så stod han på verandanFast det blir ju inte i realtid på riktigt. Det blir när meddelandet kommer och en liten snutt.
Vi körde mobilt bredband med wifidongel och nätverkskamera när vi ville ha koll på hästar i stallet. Kameran typ 800 kr och så mycket bredband gick inte, men det beror lite på hur man vill att den spelar in antar jag.
Bäst är att hitta en kamera som sätter igång inspelningen som man vill, d v s inte skickar allt.
Haha! Jag älskar att "MacGyver" kom med det här förslaget.Ta en gammal smartphone och stoppa i ett kontantkort, finns appar för det och det funkar.