Överlycklig ny sadel

B

Buckingham

Igår hade jag ut en sadelprovare och vi provade några sadlar men jag fatsnade för Bates Caprilli Dressyr Cair. Köpte den i går :bump: och den ligger super på honom :d men en sådan sadel vill man inte rida i skogen med, undrar om ni vet någon sadel som är ganska lik men har ett lite billigare pris (behöver inte vara i läder) !!

Sv: Överlycklig ny sadel

Wintec och Bates kommer från samma företag om jag inte är helt fel på det? du kan ju titta på wintecs hemsida :idea:

Jag provade dom här två sadlarna Wintec 500 Dressyr CAIR och Wintec Pro Dressyr CAIR när sadelprovaren var ute men dom låg inge bra så jag tror inte wintec All-round passar heller.. :(. men låter det dumt om man köper en begad Bates Caprilli och rider i den ute och rider med den nya när man ska träna och tävla!!

ja det var synd...
är det ingen som har något annat förslag om en sadel som kan vara på et ungefär??

Va kul älskar min med :d och den är hur skön som hälst att rida i..

Jag hade inställningen att jag skulle rida i min älskade sadel när det var träning å så.
Bara det att jag är så kär i den att jag nu mera rider i den jämt. utom när det är riktigt skitväder. De tål det. bara man torkar av dem å håller de i skick.

idag har jag köpt en Morris and Nolan dressyrsadel :love: :love: :love:

Va kul,det är alltid roligt med nya sadlar :D

Jag tycker du ska rida i din nya sadel så blir den ännu skönare att rida, de är typ gjorda för att användas och de tål det. Sköt om den efteråt, kolla lädertråden som är nålad hur du ska sköta den.
Lycka till med nya sadeln, jag vet hur det känns att ha "hittat den rätta"

Bäst rä ju att alltid rida i den sadel som både du o hästen trivs med! Så rid du ut med din nya sadel också =)

Nu är jag inte lika glad längre var tvungen att lämna tillaka sadeln den passade inte hästen efter en vecka, så jag tror inte den passade från början heller..:cry: utan att sadelprovaren ville att jag skulle köpa en sadel, och när jag sa att hästen inte kunde ha den så ville hon komma ut och kolla va det va för fel men det spelar väll inte någon roll sadel låg inge bra och då ska man väll kunna lämna tillbala den.... efter tre dagar så kunde jag komma dit med den. :mad: men nu är han igentligen sadellös igen men har funderat lite om jag stoppar om den gammla och så så borde han kunna ha den gammla.??

ge upp istället! gör som jag, köp en bomlös. ingen sån som du har/haft. utan en mer "bomsadel" som tex Kariflex=) Testa! passar den inte är det ju bara att skicka tillbaka=)

japp jag rider ut med dressyrsadel och det är inte så pjåkigt..:)

ge upp istället! gör som jag, köp en bomlös. ingen sån som du har/haft. utan en mer "bomsadel" som tex Kariflex=) Testa! passar den inte är det ju bara att skicka tillbaka=)

Jag vill prova en sån men samtidigt inte.. :confused: men får väll lov med det snart orkar inte med detta problem längre...:mad:

Jag vart positivt överaskad av den sadeln. den va mycket bättre än vad jag trodde. jag skulle ju kunna höra med fodervärden om du kan få testa den nån dag om du vill?

skulle vara snällt av dig .. Tack (var lite seg förut med det..):D

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 176
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30