Överlinjen

N

ninni_

Vill någon vänlig själ förklara hur överlinjen ska se ut i tölt? Kanske både med text och bild?

Hjälp tages tacksamt emot från en icke så islandshäst-kunnig.. ;)

Sv: Överlinjen

Tänk dig skritt med högre form och mer aktiv bakdel som jobbar under hästen. Ska se om jag hittar någon bild!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Sv: Överlinjen

Jag har uppfattat frågan lite kontroversiell inom islandshästkretsar. Somliga vill ha kvar den invanda formen av ett huvud som bärs högt, medan alltfler anser att man bör undvika svanhalsen och hängmattan som blir när man forcerar hästen.
Det finns de som skiljer på en lägre arbetsform i tölt och en något högre tävlingsform.
Det vettigaste jag hört tycker jag verkar vara att sträva efter en så lång väg som möjligt från bakhov till mule, i en välvd båglinje som inte kollapsar vid manken.

Liknande trådar

Hemmet Jag behöver köpa en ny stekpanna ASAP men det verkar vara en djungel. Helst vill jag nog ha en gjutjärnspanna men vill inte ha en som...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 607
Senast: Hajfisk
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 538
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 058
Senast: bobbbo
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat