överlåta visningen?

M

mizz_perfect

jag ska visa min häst på 4 års kvalliten i september. jag har ingen erfarenhet av detta överhuvudtaget och har inte ens sett hur det går tillväga tyvärr. som alla hästägare så vill man ju få så rättvist och bra kritik som möjligt. känns elakt mot hästen att visa fram den på ett dåligt sätt bara för att jag inte "kan".

alternativet är ju att låta någon annan göra ridprovet. men hur finner man en duktig ryttare som vill göra detta? och framförallt hur mycket är själigt att betala för detta?

hur har ni gjort som inte visat era hästar själva? hur har ni hittat ryttare och hur har ni löst det praktiska kring visningen?

Sv: överlåta visningen?

Jag lejde bort mitt visande på trårstestet ........och jag var jättenöjd över resultatet.

Kolla efter unghästutbilade visare........de har ofta en större vana av just treårs/kvalitet/breeders.

Tex här:

http://tranarportalen.se/tranarportalen/Src/TPSearchCoach.asp?speciality=5&Call=mn

Alltså de kan allt det här runtikring också inte bara själva ridandet.De har fått lära sig hur man visar för hand fördelaktigt,löshoppningen osv.

Det var jätteroligt att få kritiken "en mycket väl visad häst".

Sen var det lugnast för mig.....nu kunde jag njuta av dagen och filma alla moment.

Jag ska ringa dig, jag lovar! ;)

Eller, ring mig när du vill, bättre deet, jag är så snurrig så jag glömmer bara :P

kommer hem på måndag så jag hör av mig då;)

måste ju checka in nya stallet också du fått tag på...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 892
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej Vi har nyligen köpt en B-ponny till vår 10-åring. Det är hennes första ponny men det är familjens femte häst. Denna 13-åriga Welsh...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 071
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?