Överkroppen

S

Suprize

Nu när jag har börjat att träna runt 110 med min ponny, så tar det alltid lite för lång tid för mig att efter ett hinder räta upp mig, och komma igång i en bra galopp igen... Och i kombinationer så blir det lätt lute jobbigt för ponnyn då...
Har någon tips på hur jag ska öva upp muskler i magen och ryggen för att det ska gå bättre...
Samt så drar jag ibland bak mina skänklar över hindret så att dom är jättelångt bak, hur övar jag in det??!
Dessutom är ponnyn ganska stark efter hindrena så jag måste vara snabbare med överkroppen för att hon inte ska bli lång och tappa hela galoppen...

Någon som har ideer?!

Sv: Överkroppen

:idea: Kör 50 situps och 50 rygglyft varje kväll!
Även vi ryttare behöver lite styrketräning tror jag...
Förutom det så är det nog bara att träna, träna och åter träna på att komma upp med överlivet.
Bra är ialla fall att du vet exakt vad du behöver träna på. Då är det lättare att få positiva resultat!! :)
Kör på!! :D

kanske du ska tänka på att inte komma så långt fram med överlivet redan över hindret? vissa har ju en tendens till att "slänga" sig fram, vilket stör hästen + jobbigare efter hindret. (säger inte att du gör så, men det kan ju vara en anledning) Om man bara tänker på att vara följsam, och tränar tränar på att komma upp med överkroppen direkt när hästen landar, så går det säkert bra :idea:

Stämmer bra. Låt hästen komma upp till dig i språnget och inte tvärtom så kommer du hitta balansen lättare efter hinder. Samt hålla trampet i stigbyglarna bättre.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 876
Senast: agnes27
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Ridning Hej alla! Som jag nämnt tidigare är min medryttarhäst väldigt stark och drar iväg i både traven och galoppen. Jag fick mycket hjälp...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: Lisasliv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2