Övergiven liten kisse...

Sv: Övergiven liten kisse...

Och den där familjen då, tänkte de att kissarna skulle gå ute lösa utan mat och tillsyn eller möjlighet att få komma in, innan mamman tänkte åka till Norge? :mad:

Enligt uppgift ska hennes exmake har tagit med katterna i en väska och sedan dumpat dem en halvmil ifrån varandra. Vilken jäkla tur att vi hittade Tintin åxå, för Tindra och Tintin är så himla fäst vid varandra så de var nästan sorgligt att se när dom återförenades för de syntes tydligt hur mycket dom hade saknat varandra.

Men hur i helvete kan man bära sig åt så? Och ägarinnan då, tyckte hon att det var alldeles i sin ordning?

Först så nekade hon till att det var hennes katter, för hon påstod att dom aldrig lämnar varandra. Det kusligaste är att hon har barn som går på dagiset där Tindra hittades! När vi sedan snackade med henne igår så sa hon att dom måste ha sprungit bort från varandra plus att hennes exmake aldrig skulle få för sig att göra något sådant.
Skrämmande är ju att hennes barn såg sin pappa stoppa katterna i väskan och köra iväg med dem. Och barn ljuger väldigt sällan när de gäller djur som dom tycker om.
Men tydligen hade katterna bara varit en plåga för dem, för dom körde katterna fram och tillbaka mellan varandra hela tiden.

Nä, nu kommer dom att få ett värdigt liv hos mig...

Jävla idioter de finns här i världen... :mad:

Jag tycker du ska polisanmäla faktiskt, så att sådana jävlar som han lär sig att det inte är okej! :mad:

Jävla idioter de finns här i världen... :mad:

Sannerligen. Jag blir så vansinnigt arg. Och frustrerad, för vad ska man göra "åt" dem?
Jag håller med Heulwen, om att de "borde" polisanmälas, men tyvärr tror jag varken att det kommer röra dem i ryggen (eftersom anmälan sannolikt (bedrövligt nog) inte kommer leda någonstans) eller att de lär sig något av det. Det enda man kan göra är att hoppas på att ingen katt någonsin mer råkar ut för dem.

Nä, nu kommer dom att få ett värdigt liv hos mig...

Tack och lov för det! :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 762
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 705
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 404
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Sedan en vecka har jag en inneboende i stallet. Ett stycke katt som aldrig tidigare synts till i byn och inte tillhör någon av de andra...
43 44 45
Svar
881
· Visningar
80 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • tämja halvvuxna katter

Hästrelaterat