Övergångsställen och alltför vänliga bilister...

Zewz

Trådstartare
På promenaderna med min unghund är jag envis och noga med god kontakt och kontroll innan vi ger oss ut på ett övergångsställe/korsar en gata.
Jag kommer till ett övergångsställe, stannar, inväntar hundens kontakt (vilket ibland kan ta lite tid...) och säger sedan "då går vi".
Jag vinkar fram de bilar som saktar ner, men en del bara måste stanna o vänta tills jag gått över, vilket ibland kan ta lite tid om hunden är intresserad av annat.
Visst, det är lag på det, och det är ju artigt av dem att stanna, men ser de inte att man har till liten vilja med sej?
Är liiite stressande att ha en eller ett par bilar som står o väntar på att man ska gå över gatan och hunden drar åt något helt annat håll... :crazy:

Någon mer som märkt av det?

Ja jätteirriterande. Om jag stannar 2 m från övergångsstället och verkligen visar att jag INTE skall gå över så skall de stanna ändå och vägrar envist att köra fast man vinkar fram de. Men om man går fram och stller sig vid kanten och visar att man skall över, nä då jäklar stannar ingen! :confused: :D

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 105
Senast: Hermelin
·
Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
5 308
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 452
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 612
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka