@Pudlan
Jag hade inte kört den personen, utan den hade fått ta sjukresa. Är du snäll och ställer upp och skjutsar, får de ju vara rädda om dig. Alla måste få bedöma själva var deras gräns går.
Många tycker att jag är överdrivet försiktig. Jag var själv lite på väg att starta en sån här tråd, faktiskt...
Om några dagar har jag inte varit inne i en mataffär på ett år och knappt någon annan butik heller. Men online-handling är det bästa som hänt mig! Så jag lider ju inte alls av det (förutom att jag bara kan handla på en affär då, men... I-landsproblem).
Jag går till jobbet, med varierande grad av ångest. I övrigt är det utomhus på 3 meter som gäller.
Nu ska vi ses i skolan (har skolan på Teams men vissa moment är praktiska) och jag känner mig tveksam!
Har också fått en läkartid för undersökning av problem jag haft lääänge, äntligen. Så, inget akut, men vore jätteskönt att få hjälp. Men tvekar om jag vågar gå dit?
Men med visir och munskydd borde det kanske gå bra...? Fast man vet ju aldrig.
I slutändan som sagt måste väl alla göra sina egna val.
Förstår inte vad någon annan vinner på att säga att någon är för försiktig? Är ju inte hen som ska ha ångest sen över om man blev smittad eller inte...