Överbyggda Quarter/paint

Sv: Överbyggda Quarter/paint

NU vet jag vilken hingst och vad jag ska göra... :rofl::bow:

Underbart! Det hade varit Sjukt roligt..! :bump:

du kommer helt klart att fasstna på alla fotografers linser:rofl:
och alla kommer att minnas dig med ett leende på läpparna:D

du.. jag har grubblat och grubblat och grubblat på hingstval.. *S* Pratade med Lewlan (hon är här) och hon gick på den här linjen på en gång.. det är ett BRA betyg för hon är peeeetig.. :devil:

helt klart väl värt att studera närmare.. Yiha får en ny innebörd..

Spåra på nätet efter hans avkommor o resultat, de e' på topp...lycka till vid en ev betäckning, tror inte att han e' superdyr nu då han redan har plockat in mkt pengar på sina betäckningar.:)

Öppnade den här tråden och tänkte "är det verkligen någon som orkar fortsätta och förklare för någon som inte läser" men nu är dom plötsligt inne på halvblod :eek:, kan inget om halvblod (men vill ändå uttala mig :p)kan lungt säga att Urkellas fux kille ser väldigt fin ut :love:

jamen Lixom Luxus.. vi dissar ju inte halvbloden för att dom ser ut som spetsrövade älgar med staketkomplex, nu Försöker vi fundera ut hur vi med ston av halvblodsstam ska kunna utveckla rasen åt rätt håll ;) ..och faktiskt..

det började ju med att "quartrarna är överbyggda" till slutsatsen att det In Facto är halvbloden av idag som är "uppförsbackebyggda" (och inte alls är lättare att samla Trotts att bakkärran är lägre än framkärran..^^)

Fattar det :D men jag kunde inte låta bli......

*harkel*

Kampanjen Rädda Den Svenska Sporthästen?

:rofl::rofl::rofl:

(hmmmm... tänk om man kunde övertyga nån med en Maaaassa pengar att sponsra.... ;) )

Har dessvärre träffat på tok för få Jovial;er.. men måste erkänna att hos min Tant verkar Urbino (vanan trogen) ha slagit igenom så det bara visslar om det..

Säga vad man vill.. vissa hästar har Det Där Personlighetsdraget, och Underbart är det om anlagen nedärvs ;)

Avkomman blev otroligt snygg, rejäl kropp med starka ben, kan nästan tro att det är en Quarter:rofl:

Håller med - liknar en quarter ju:angel:

Verkligen en trevlig halvblodsmodell. Mankhöjd? Gissning 155-160??
Urbinoavkommorna blev ju ofta inte så höga.

Hade själv ett sto efter Dawson-Drabant.

Är dessutom så ålderstigen att jag har sett många av dessa gamla hästar in live på Flyinge (ridit bla Immer ):love:

Måste ju bara berätta att hästen jag fick hit för inridning/tillridning för några år sedan blev beskylld för att vara QH av veterinären:D...Hon kunde inte tro att det var ett rent halvblod men jo, han är efter Wetano - Hertigen - Rockad...
hast06b8.jpg

Måste ju bara berätta att hästen jag fick hit för inridning/tillridning för några år sedan blev beskylld för att vara QH av veterinären:D...Hon kunde inte tro att det var ett rent halvblod men jo, han är efter Wetano - Hertigen - Rockad...
hast06b8.jpg
Skulle också ta den för en Quarter:bow:
Snygg HBL

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka