Överbeskyddande

wii

Trådstartare
Min ena hanhund började i höstats att helt plötsligt från att ha älskat alla andra hundar till att göra utfall, även om de går på andra sidan av trottoaren.

Detta började när jag var gravid.
Nu har barnet kommit och han älskar henne över allt annat, vill vara med henne hela tiden.
Han gör fortf utfall mot andra hundar, så jag har funderat på om han försöker skydda oss?
Han är den som är lägsta i rang av mina hundar.

Vad kan man göra åt saken? Han lyssnar inte när man säger åt honom.

Jag frågade om era andra hundar, kanske var otydlig. Ålder o ras o huruvida den/någon är kastrerad eller ej. Prova googla på skvallerträning.

Den andra hunden är 4 år och också en springer
.
Ingen är katsrerad (båda hanar)
Han som är 4 är den som bestömmer hemma (över 2 åringen). Men när han som är 2 håller på mot andra hundar så bryr sig inte han, ev blir intresserad typ om det är en löptik men inte annars.

Så hyffast nydligen när vi var ute kom det en lösspringade hund mot oss som såklar inte kom på mattes inkallande, blev tvungen att släppa 4 åringens koppel så den lösa hunden skulle hålla sig till honom ist för att springa till 2 åringen.
Den lösspringade ville såklart bara leka...

Det kan bero på massor olika anledningar.
Hundar gör ju sällan utfall när de är valpar och unghundar för det första.

Min ena hund gjorde utfall och blev allmänt stökig när hon fått för lite aktivitet en period .
Kan det vara så att han fått mindre tid med er efter barnet blivit större ?

Förlåt, sen du blev gravid / fick barn.
Såg att han började med utfall då.
Nä tycker han har fått mer tid eftersom jag är hemma mer (och när jag var gravid så var jag sjukskriven några månader).

Men problmet har bara vissat sig i koppel, idag var vi i en hundgård.
Den är lite dum och man ser inte alla grindar, så helt plötsligt hade en annan släppt in sin hund, men det gick hur bra som helst, och en till hund kom in och alla lekte och hade skoj.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 622
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 811
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka