A

Anna_88

Min foderhäst har överben på båda fram. Hon är en varmblodstravare och har sprungit på travet. Ägaren sa att det inte skulle vara farligt och att hon inte har ont av det. Men jag undrar om det verkligen inte har någon betydelse? // Anna

Sv: Överben?

Dom sitter på framknäna, det sticker ut på sidorna...

Kan tyvärr inte se bilden. Sitter de direkt på knäna eller strax under på sidan av benet

dom sitter direkt på knäna. jag skulle vilja lägga upp en bild, men jag vet inte hur jag ska göra?

Det finns någonstans här hur man gör men jag hittar det inte.
Men lite kort så laddar man upp bilden på t ex Photobucket finns andra liknade sidor också. Sedan använder man funktonen infoga bild och lägger in från den sidan.

http://AnnaGust.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTUxMjI2MjE3JnQ9MTE3ODMxNjAwMSZjdXJyaW1nPTE0

Hoppas detta fungerar, det är inte den bästa bilden... men du kanske kan se någonting!:)

Det syns inte så bra på bilden, så man kan omöjligt ens se att det är ett överben där. Hästar kan ju ha lite "knöckliga" knän, eller ja, deras knän är ju inte "raka" på utsidan utan de petar ju ut lite där.
Men då vet du att det är ett över ben där då? Det är inte så att det bara är formen på hästens knä?

Hur som helst, om överbenet sitter på utsidan av knäna, "mitt på", så är det med största sannolikhet ingen fara eftersom det inte finns några ikringliggande ligament som kan ta skada. Är det sedan också kallt och inte växer kan du andas ut.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 594
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 910
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 547
Senast: Sassy
·
Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka