D

dijej

Vet att det finns mängder med trådar om det, men där fanns inga svar jag var nöjd med.

Pålle sparkade sig själv i hagen för ca 5 veckor sedan, på insidan av vänster bakben, ganska högt upp. Hon fick ett "skrapsår" som sköttes om. Saken är den att för ca 2 veckor sedan kom det ett överben på samma ställe. Hästen har inte ridits hårt utan mest skrittats pga vädret. Hon var inte halt förrän det visades för 2 v sedan. En mindre rörelsestörning, vet ringdes ut och han gav finadyne intravenöst och sedan skulle pålle äta finadyne 2 gånger/dag i 5 dagar. Det tillsammans med skrittpromenader. Så var det dags i dag att kolla om hon haltade. Det gjorde hon med en lättare rörelsestörning. Inte mycket alltså. Det konstiga var att när hon värmt ur var hon ohalt och hade ett helt normalt rörelsemönster. Hon har under dagen inte svullnat eller haft någon värmeökning. Överbenet sitter på skenbenet, ganska nära gaffelbandet.

Det jag undrar är om detta kommer att påverka gaffelbandet? Jag har pratat med vet som säger att det gör det inte. Har någon av era hästar fått problem när det sitter där? Om ni har någon efarenhet om detta, kan ni berätta lite om det?

Fråga om något verkar oklart, givetvis så jag prata igen med vet.

Sedan hältan upptäcktes har hon bara varit i hage dagtid och box nattetid, ej ridits.

S.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 879
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst slog sig i hagen och fick ett överben utsidan på frambenet. Har varit oömt och kallt under flera månader. Härom dagen slog...
Svar
14
· Visningar
1 356
Senast: Noranovala
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 946
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka