Overall till Ture

Bison

Trådstartare
Kyla och snö klarar han bra men inte blåst och absolut inte blåst kombinerat med snö, då vägrar han röra sig.
Han är väldigt glest behårad på undersidan och fryser lätt.
Men hur ska jag hitta en som passar? Han har extremt kort rygg, långa ben och är bred om halsen och över bröstkorgen.
Antingen sitter det för tight eller så blir det på tok för stort.

Finns det något märke som gör kläder för Turehundar?

Vilka har du testat? Jag har en regnoverall från Hööks som är på tok för stor i halsen och för stor runt bröstkorgen för salukis, vilket ju borde göra att den passar hyfsat på Turehundar? Visserligen är den inte varmfodrad, men det går ju att ha tex fleecetäcke under, så blir det varmt och mysigt ändå.

Kyla och snö klarar han bra men inte blåst och absolut inte blåst kombinerat med snö, då vägrar han röra sig.
Han är väldigt glest behårad på undersidan och fryser lätt.
Men hur ska jag hitta en som passar? Han har extremt kort rygg, långa ben och är bred om halsen och över bröstkorgen.
Antingen sitter det för tight eller så blir det på tok för stort.

Finns det något märke som gör kläder för Turehundar?

Ivan har samma bekymmer, plus att han vägrar ha overall. Det är stickad tröja med "ärmar" och hög krage, och täcke över den som gäller.

De i min bekantskapskrets som har griffoner med behov av overaller har sytt själva. Så tyvärr, inga bra förslag.

Har du kollat på Theo-overaller?

Jag fick en, till min kines, som har jättestor halsöppning, bröstvidd å låååånga ben.

Liknande trådar

Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 365
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar