Oväntat besök..!

Ingela_S

Trådstartare
Kolla vad vi hade på besök hemma hos oss igår. Min mamma vågade knappt ha dörren öppen igårkväll, efter att ormen hade försvunnit. Förstår inte alls varför (:angel: ), visst är den söt? :D Nån som är haj på ormar och vet vad det är för sort? Pappa på står att den inte är svensk, utan måste ha rymt från nåns terrarium.

(Klicka för större bilder)

Sv: Oväntat besök..!

:eek: såg också en orm igår en huugorm :crazy: ormar är jätteläsikiga :P

Har ingen aning om vilken sort :(

Ormar är hemska och borde utrotas från jordens yta :angel:

Nej men seriöst, det där bord einte vara en av de svenska vild-arterna (hasselsnok, snok, huggis)? Tycker inte jag har hört något om randiga ormar på biologilektionerna genom grundskolan..
Så in och lås dörren människa!!

Riktigt vacker! Själv har jag fullt upp under denna plötsliga värmes intåg...ormarna lägger sig ju och solar på vägarna och jag bara kan inte strunta i dom...så i bästa "Irwin"-stil hoppar jag ur bilen och förpassar dom till säkrare platser. Använder rejält buskiga grenar om det är huggormar men snokarna flyttar gärna på sig när jag kommer och pillar dom på svansen;)

Ja, visst måste det vara en strumpebandssnok? Vackert djur i vilket fall som helst. :love:

Ja, en sån kan det ha varit. Tycker den var jättefin! :D

Piraja: jag har faktisk aldrig sett en levande orm i "det vilda". Sen hur pass "vild" denna var kan vi lämna osagt. :angel:

Piraja: jag har faktisk aldrig sett en levande orm i "det vilda". Sen hur pass "vild" denna var kan vi lämna osagt. :angel:
:eek: ...kan det vara möjligt??? Här vimlar det ju av både snokar och huggormar. Kan ju tillägga att jag gillar ormar av alla de slag...och ödlor...;)

Jag tkr den borde fraktas till USA om dt e en strumpbandssnok.
Tänk om vi får en till ormsort om den förökar sig här? :confused: :o ..

Hjälp, själv är man livrädd för ormar :crazy:

Vilken läcker färg! :love: fast jag hade nog skrikigt ganska högt om jag träffade på en, på bild är de vackra men nog är jag lite rädd för ormar :D

den var fin, men fy faan vad dem är obeha:eek: gliga

Jag såg 8 huggormar igår :eek: Jag avskyr mitt arbete att inventera kallhyggen på blivande fornminnen varmar dagar!

Det ser precis ut som den snoken jag såg simma i vattnet idag:eek: Hihi fast jag blev mest äcklad av den när jag såg den:D

Men om den tillochmed klarar av att simma i vattnen här som är iskalla så lär den ju klara av Sveriges klimat rätt bra?

Om man sökte på dess utbredning så fanns den i usa o kanada. Och i kanada är det ju oxå ganska kallt då o då :D

Meh, gud vad den var VACKER!
Är det bara jag som tycker ormar är vackra?!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka