Oväntat besök..!

Sv: Oväntat besök..!

fin på bild men hadde jag sett den i verkligheten hadde jag nog flygigt till månen! jag som inte alls är livrädd för ormar!:angel: :D

Jag hade tuppat av om jag såg den. :angel:
Jag kan förstå att folk tycker om ormar, men jag är livrädd för dom. :eek:

K L
Jag höll på att köra på en tidigare påkörd snok idag. Det var årets första för mej.

hjälp.. de kryper i mej bara av att titta på bilderna,, har extrem ormfobi,, alltså jag skulle inte kunna va i närheten av en orm.. de går inte .. :eek:

Meh, gud vad den var VACKER!
Är det bara jag som tycker ormar är vackra?!

Jag håller med dig, jag tycker den är jättefin. :D Förstod inte alls varför alla tjejer ville gå ut ur klassrummet när vi hade en kille som visade ormar för oss när jag gick i skolan. :angel:

För att återgå till "min" orm, så var det bara brorsan som var hemma och tog kort på ormen. Vet inte alls var den tog vägen, men om den är van att bo i ett terrarium (vilket är troligt) så är kanske inte sannolikheten att den överlevt natten utomhus särskilt stor.

Piraja: Ödlor gillar jag också. Vi har haft två st som husdjur. :p Fast jag tror inte att det finns så många vilda ormar häromkring. Möjligtvis i vår lilla skog, men inte så de har visat sig för mig i alla fall. De trovs nog bättre i de småländska skogarna. ;)

:eek: Åh fy vad läskigt:crazy: Jag har världens ormskräck:crazy: :angel:

Ormar och ödlor är jättesöta och helt okej för min del. :D Spindlar däremot... *ryser* :crazy:

:love: Vacker! men om jag såg en skulle jag hoppa skrika och springa långt bort! :rofl:

Hej
Jag skulle också säga strumpebandssnok. Den har med all sannolikhet överlevt natten, dom klarar hyfsat kalla temperaturer iaf. Om ni ser den igen fånga in den! Den är ett mycket trevligt terrariedjur. Käkar fisk bland annat :D "strumpor" är väldigt aktiva ormar. Så den är nog inte lättfångad om man skulle försöka

ja jag kan inte komma på nån annan.. mönstret är ju ganska speciellt för just strumpa

Jag har EXTREM ormfobi, jag kan inte ens röra en bild som det är en orm på, Jag kan inte röra en plast orm så rädd är jag för dom. Jag skäms nästan över hur rädd jag är för dom :crazy:

Det finns som Kungtulle säger ormar på gotland. Tror till och med man börjat kalla den gotlandssnok eftersom den skiljer sig lite åt åtminstone i teckningen mot "fastlandssnoken"

Det finns som Kungtulle säger ormar på gotland. Tror till och med man börjat kalla den gotlandssnok eftersom den skiljer sig lite åt åtminstone i teckningen mot "fastlandssnoken"

Asch då! Jag hade trott man skulle klara sig där. Finns det huggisar också eller bara snokar?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka