Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tyckte det var jättebra i början mem sen tappade jag intresse för både serie och böcker.. Har inte kommit igång igen, kanske skulle ge det ett försök
Ja det var nog bok 4 jag lade ifrån mig och sen aldrig tog upp igenBok 4 är lite seg men sen tar det fart igen. De tre senaste är väldigt spännande med flera olika personer att följa ur deras perspektiv. Inte bara Claire. Man får bl.a. följa William vilket är riktigt spännande tycker jag!
Ja det var nog bok 4 jag lade ifrån mig och sen aldrig tog upp igen
Jag tröttnar lite när hela tidsresegrejen inte är så central längre. Annars är det ju mest historiedrama och det är inte riktigt min grej..
Jag var tvungen att sluta läsa, romantiserandet av sexuella övergrepp, misshandel och våldtäkter gjorde mig illamående.Jag har läst alla böcker och gillar dem inte. Förbannar dagen då jag hittade del 2 övergiven i en hotellobby eftersom det innebar att jag behövde läsa del 1, del 2 igen och sedan resten. De slutar ju aldrig produceras heller. Försöker bli bättre på att tänka rationellt och släppa saker som jag inte tycker om men hittills har det inte fungerat.
Det kommer tillbaka . Jag tyckte att bok 7 är lika bra som 1:an. Är på bok 8 nu.Ja det var nog bok 4 jag lade ifrån mig och sen aldrig tog upp igen
Jag tröttnar lite när hela tidsresegrejen inte är så central längre. Annars är det ju mest historiedrama och det är inte riktigt min grej..
Bästa serien! Både jag och mannen tittar, dock bara jag som läst böckerna (flera ggr)Hej , jag är ett stort fan av Serien Outlander av Diana Gabaldon . Vet inte hur många ggr jag har sett den och nu väntar jag på säsong 7 . Det skulle vara roligt om det finns någon här inne man kan prata om Serien och böckerna
Jag var tvungen att sluta läsa, romantiserandet av sexuella övergrepp, misshandel och våldtäkter gjorde mig illamående.
Jag har medvetet väntat med att läsa böckerna då jag tycker att dom utelämnar så mycket i från böckerna men dom kan ju omöjligt ha med allt .Jag har sett serien och läst alla böckerna. Älskar dem! Böckerna är dock bättre än serien även om serien också är bra.
Jag har medvetet väntat med att läsa böckerna då jag tycker att dom utelämnar så mycket i från böckerna men dom kan ju omöjligt ha med allt .
Alltså, det är fiktion, verkligen inte att betrakta som historisk skildring. Ren fantasy, om än med en del verkliga ortsnamn, typ.Jag har sett hela serien (hittills) och läst de flesta böckerna. Gillade bok 1-3, 4:an okej. Sen tyckte jag det spårade ur och kom för långt bort från sitt ursprung så jag tröttnade. Det jag gillade var dels tidsaspekten och dels skildringen av Skottlands historia.
Tycker böckerna är mycket bättre än serien, serien är snyggt gjord men i senaste säsongen så hände det ju ingenting förrän i de tre sista avsnitten. Jamie verkar också vara lite mer oövervinnerlig i serien än i boken. Jag vill minnas att han i boken faktiskt har lite mer problem efter sina skador (samt av åldern) än vad som framgår i serien.
Författaren har väl skrivit i någon bok om hur hon får sina idéer, att hon utgår från en verklig händelse och fantiserar ihop resten. För de som kommit längre rörde det personen som grävdes upp och fraktades till Skottland. Personen fanns, och den första begravningen är dokumenterad men några kvarlevor hittades inte vid en utgrävning. Mest troligt har platsen blivit feldokumenterad, men enligt författaren är det ju en bättre story att hitta på att personen grävdes upp. Och det håller jag med om.Alltså, det är fiktion, verkligen inte att betrakta som historisk skildring. Ren fantasy, om än med en del verkliga ortsnamn, typ.
Alltså, det är fiktion, verkligen inte att betrakta som historisk skildring. Ren fantasy, om än med en del verkliga ortsnamn, typ.