Wild Rein
Trådstartare
Sv: Re: Outbildade oerfarna tränare
Självklart vill man at reda på om tränaren passar en på olika kriterier, men det måste man ändå kolla upp oavsett. Det man åtminstoen kan göra till stor del är att försöka rensa bort skräpet, lyckas vi med det har vi kommit en bra bit på väg...
Men de flesta är vuxen och om de är inte det så har de föräldrar som kan ta ansvar och faktis kolla upp den som de vill anlita till en tränare, vad deras statis är, meriter, Prata med nån som har redan ridit för de, vad de har för personlighet som en tränare, osv..
Jag skulle inte bry vad en "kommitte" säger om att de här personer har klarat en kurs bla bla, jag skulle vilja har faktum för mig själv. Minsta titta på de när de tränna en annan. Och det finns redan några som säkert skulle går att får en certifikat men är fortfarnde skräp ändå.
Jag tror mer på att folk ska ta lite tid och undersöker vad de ska köpa istället att går rakt in och after åt säger "oj stackars mig jag bliv bränd".
Självklart vill man at reda på om tränaren passar en på olika kriterier, men det måste man ändå kolla upp oavsett. Det man åtminstoen kan göra till stor del är att försöka rensa bort skräpet, lyckas vi med det har vi kommit en bra bit på väg...