Outbildade oerfarna tränare

Sv: Re: Outbildade oerfarna tränare

Men de flesta är vuxen och om de är inte det så har de föräldrar som kan ta ansvar och faktis kolla upp den som de vill anlita till en tränare, vad deras statis är, meriter, Prata med nån som har redan ridit för de, vad de har för personlighet som en tränare, osv..

Jag skulle inte bry vad en "kommitte" säger om att de här personer har klarat en kurs bla bla, jag skulle vilja har faktum för mig själv. Minsta titta på de när de tränna en annan. Och det finns redan några som säkert skulle går att får en certifikat men är fortfarnde skräp ändå.:cry:

Jag tror mer på att folk ska ta lite tid och undersöker vad de ska köpa istället att går rakt in och after åt säger "oj stackars mig jag bliv bränd".

Självklart vill man at reda på om tränaren passar en på olika kriterier, men det måste man ändå kolla upp oavsett. Det man åtminstoen kan göra till stor del är att försöka rensa bort skräpet, lyckas vi med det har vi kommit en bra bit på väg...

Jag håller med dig fullständet men grejen är att "skräpet" hitta ett sätt att dyka upp än då, även på elite nivå. Vi kan inte lita på en "lista".

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
432
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 217
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar