Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

Sv: Ouppfostrade hundar - pinsamma situationer

ja detta påminner ju mig om en händelse som utspelade sig i måndags, familjen hadde bestämmt sig för att bila ner till stockoholm från lilla pajala tre barn ( två av barnen skulle bli kvar i stockholm) och två hundar för att inte göra resan allt för lång bestämmde vi oss för att övernatta i sundsvall på en camping och på campingområdet finns det en restaurang men vi bestämmde oss för att ta en kvällsrunda med hundarna och jag släppte lös en yngre hunden och han for i väg som en skållad råtta efter vägen och vips är vovven borta jag tar fram visselpipan och kallar in, men ingen hund tills mellersta dotter upptäcker att hunden sprungit in på restaurangen och håller som bäst på att hälsa på alla restaurang gäster, snabbt in i restaurangen och hämta en mycket glad och uppspelt labbe, utlovade att i fall detta upprepas blir han ett par hanskar till vintern:devil:

Det här måste vara världens i särklass längsta mening! :-)

KL

Framförallt skämmer ju vår hund ut oss genom att gapa så himla mycket, ngn nämde hur en isländsk fårhund skäller-och ja det gör vår pudel/cockermix oxå kan jag lova! Första gångerna på agilitykursen var inte roliga. Vi hade ägt hunden i 3 mån. Han är 16 mån gammal och börjar skälla så fort han ser en hund-helt till sig och passivitet-vad är det liksom? O då pratar jag hans värsta uppspelta skall så, krossar rutor! På den tiden kunde han varken NEJ eller TYST eller att klara av att lyssna så ignorera var bästa alternativet. Senare fick jag höra jag bara skrattade och inte försökte tysta min hund....tack för den du som vet allt om hundar....Han skäller fortfarande uppbunden när vi tar fram hinder men lyssnar när man säger till ...iallafall i några sekunder....

Men den värsta pinsamma skällincidenten är när han fick återfall i att skälla i hemmet. Han var understimulerad och mådde dåligt pga halsont som jag först senare upptäckte och orolig när vi bytte ut vardagsrumsmöblemanget. Letar efter oss och råkar öppna den dåligt stända balkongdörren som sedan stänger sig bakom honom! Vi var bara borta i 40 min till affären men klockan var 20 ca och grannarna ovanför sov tidigt pga morgonskift! Jag hörde honom redan när jag klev in på gården :crazy:

Sedan så tror min hund att alla människor som skrattar bjuder in till gos så då får man vara beredd för han är inte sen att hoppa och slicka då!

Nu kom jag dock på det ALLRA pinsammaste! Han var ganska ny och jag gjorde misstaget släppa honom lös strax innan skogsbrynet....han hör glada barn och rusar in på fotbollsplan där vi tränar agility och skrämmer livet ur en afrikansk familj! Mamman kommer ut vansinnig då hunden hoppat på och vält hennes minsta! Jag ursäktar och så såklart men blir räddad av en annan tant som irriterat försvarar hunden rätt att vara lös, och jag fegisen går därifrån och låter de dividera....och nej tanten hade inte rätt. Jag hade inte lov att släppa en hund där i utkanten av bostadområdet om man inte har ordentlig lydnad!:o

Eller den gången han öppnar ytterdörren själv och springer ner för trappan och skrämmer livet ur vår granne vars son hade gips så hon ville ju inte ha fler skador, ja vår hund är hoppig av sig :o

Sedan har han en förkärlek för att sätta sig I knäet med överkroppen och tugga på klibbiga ben och gärna märgben ( fast det får han inte ) på gäster som kommer :angel:

Och så snor han ALLTID en sko eller toffel när det kommer folk, gör aldrig sönder men vissa är liksom rädda om sina finskor:angel:

Förut var det sonen som snodde mobiltelefoner ur folks väskor nu får jag be dem ta undan dem pga hunden för har de ngt ätbart i dem kan jag inte garantera något...

Vår hund har nog vart otroligt snäll,men en gång har jag skämts riktigt rejält och jag kommer aldrig glömma skammen.

Det var nyårsafton för två år sedan och vi var hembjudna till en kompis som inte är jätteförtjust i hundar. Vi var tio personer som skulle fira in det nya året tillsammans med god mat och dryck, och min hund var lös i huset. Hunden hade fått ett stort brunt ben att tugga på för sysselsättningens skull, och låg och knaprade på detta. Jag gick ut och rökte en sväng och sambon satt väl och pratade med någon under tiden( kollade väl inte hunden jättenoga).

Jag kommer sedan in och tittar till på hunden som ligger och smaskar gott på benet. Tanken slog mig att hon inte brukar tugga så glatt,men inget jag direkt tänke på förrän vi skulle äta sen. Den helstekta oxfilen som legat på en bänk för att vila, var borta:o:angel:

Hunden var dock mätt hela kvällen sen och låg och förpestade lukten med både rapar och fisar:o. Och vi andra,ja vi fick äta nyårssupe utan kött. Höll på att skämmas ögonen ur mig när kompisen trots allt var snäll och lät oss ta med hunden,trots att hon inte var överförtjust i det från början.

Haha! Jag kan tänka mig att hon var glad sedan :p

*KL*

Jag blev precis påmind om en till sak som hänt.

I början/mitten av juni i år så var det en stor vinthundsutställning en bit utanför Gbg. Eftersom det var långt bort för mig som bor i Sthlm är det inget man åker på "över dagen", så bukemedlemmen Squarepants var supersnäll och lät mig, mitt resesällskap och mina två hundar bo hos henne i 5 dagar. :laugh:

Så långt allt gott och väl.. Grejen var bara att Squarepants har en inglasad altan, och golvet är en luddig, mörkgrön heltäckningsmatta...

Det började med att Wahidah gick ut där, för att titta runt lite. Helt plötsligt skiter hon! Hon fattade alltså inte att hon fortfarande var inomhus! :o
Jag skämdes ihjäl, men Squarepants lugnade mig lite.

En stund senare gick Zala ut där, men jag tänkte inte mer på det. Hon är ju gammal, klok och vet hur man beter sig. Meen, inte heller hon förstod att hon var inomhus, så hon pissade! :eek::crazy:

Jag trodde att jag skulle dö av skam, ville gräva ner mig i ett hål i marken och aldrig komma fram igen osv och känner mig fortfarande väldigt dum när jag tänker på det. (Men jag misstänker att jag om något år kommer skratta gott åt händelsen...) Hundarna fick efter de där händelserna gå i koppel så fort vi befann oss utanför det rum som vi sov i :p

*kl*
Det jag nu kommer att berätta skäms jag för fortfarande. Mest för att det blev en upprepning av det...

När jag och sambon hade tagit över gamlingen (Abbe) från min far så var Abbe VÄLDIGT mattefixerad. Allt jag gjorde skulle han göra också. Han hängde mig i hasorna konstant och husse dög ibland på "nåder". Eftersom han var/är så pass mattefixerad är han en dröm att ha lös eftersom han aldrig springer längre än 10 meter ifrån mig.

Nåväl. Jag och husse var ute och gick och kom på att vi behövde handla något till middagen. Eftersom jag var den som hade tagit med plånboken föll det på min lott att gå in på Konsum. Sagt och gjort. Husse och Abbe går en bit bort för att Abbe ska få uträtta sina behov medan jag är i affären. Heh.
De går runt ett hörn och där sätter sig Abbe och gör nr 2. Husse väntar tills hunden är klar, knyter loss en påse från kopplet, böjer sig ner och tar upp och när han sen rätar på sig så är hunden BORTA! Husse får panik.

Ungefär samtidigt är jag inne på konsum i godan ro och funderar över middagen vid kyldisken. I ögonvrån ser jag helt plötsligt något brunt och vitt och hinner tänka: "Nej, men vafa..". Just i detta ögonblick upptäcker personalen att det är en HUND i butiken varpå vild jakt utbryter. Jag håller på att sjunka genom golvet och dö, men samlar ihop mig och marscherar fram till Abbe (låtsas som att det inte är min hund) och muttrar "Gå till husse!" pekandes med hela handen mot utgången. Lycklig över att ha hittat matte hoppar Abbe runt några varv och satsar sedan i full karutta ut genom de helautomatiska glasdörrarna ut till husse som står utanför. Husse ber noggrant om ursäkt - kopplar hunden och går en bit därifrån. Undertiden så himlar jag lite med ögonen mot kassörskan och muttrar något om ouppfostrade hundar...

SOM DET INTE VORE NOG - så gör Abbe om hela bravaden ett halvår senare när husse i ett oövervakat ögonblick glömmer bort sig och kopplar loss honom efter att de lämnat av mig vid konsum. Samma procedur med ärevarv i butiken - överlycklig hund hittar matte - matte kommenderar ut hunden ur butiken.

Alltså. Det är det pinsammaste som någonsin hänt. Ni anar inte. Vi började efter det enbart handla på ICA för att slippa skammen (+ att de då inte hade automatiska dörröppnare som reagerade på hundar... :angel:)

Min brukar allt som oftast sköta sig, som tur är men kan komma på 2 st pinsamma situationer.

Jag var på en agilitytävling allderles bredvid en fotbollsplan där de hade spelat match. Min vovve går alltid lös och brukar sällan och aldrig göra någonting dumt. Fotbollskillarna som var i min ålder stod utanför planen och laddade upp och vad gör inte min vovve, jo kutar dit i 100km/h och lyssnar inte när jag skriker eller av ett koppel som kommer flygande. När jag kommer fram till fotbollskillarna efter kanske 200m joggingtur sitter min hund som klistrad vid en av killarnas ben och låter alla som vill klappa honom. De värsta är ju att han inte brukar vara speciellt förtjust i andra människor, speciellt inte i skräniga tonårspojkar :o

Sist jag var på utställning pissade hundj*veln på mig, mitt bland allt folk. En hel del såg de och gick skrattande där ifrån och jag stod där som ett frågetecken och fattade absolut ingenting!

kl

Herregud som jag har skrattat åt allas historier! :)

Min hund har väl inte gjort så jättemycket pinsamt. Ännu i alla fall ;)
Men en gång skulle vi besöka min morbror och hans familj..

Dom hade tre vuxna med ett litet barn på besök + att min morbror har två barn i samma ålder. Självklart skulle dom spela upp honom och fick riktigt i gång honom så sprang som en dåre genom huset, så egentligen var det ju inte hans fel att han kissade inne. Men sen var han såklart tvungen att skita mitt i hallen. Och ungarna sprang runt och gud vilken oreda det var. Det var ju lite pinsamt då denna familj är ganska pedantiska av sig och det såg ut som hela deras värld föll samman över olyckan... ;)

Hundar har en förmåga att göra fel saker i fel tidpunkt:D

Och sist men inte minst. Hade precis träffat en ny kille, och när vi en kväll ca en vecka efter att vi träffats för första gången, bestämmer oss för att gå till statoil och köpa godis, ser jag ett utmärkt tillfälle till att ta en kvällspromenad med hunden. Låter henne vara lös på hemvägen eftersom vi gå precis i skogskanten och hon far omkring och har himla roligt.
När vi kommer in i trappuppgången tycker jag att det luktar väldigt illa där, och ser på killen att han också tycker det. Skyndar mig in i lägenheten för att slippa lukten men plötlsligt är den ÄNNU mer uppenbar. När jag tänder lampan uppäcker jag att min tidigare vit-röda hund blivit brun på ena sidan. Och det luktar nåt så överj*vligt. Tydligen har hon rullat sig i BAJS och det kan inte varit hundbajs ens utan måste nästan varit MÄNNISKOBAJS. :eek: Det är det absolut äckligaste jag varit med om och hon åker givetvis raka vägen in i duschen. Då upptäcker killen att när Akilah tidigare gått förbi honom måste hon ha strykit sig mot hans ben för hans byxor och skor är också kladdiga av bajs. Jag har nog aldrig skämts så mycket i hela mitt liv.... :S

Nästan exakt samma sak har hänt mig! Fast killen hade jag träffat samma kväll (och aldrig mer :grin:) och det var ruttet fiskrens Douglas rullade sig i. Himla pinsamt, och jobbigt att ställa sig och tvätta hund kl 2 på natten..

En annan pinsam (fast inte ouppfostrad dock) sak Douglas gjort är när vi var på fotbollsmatch i byn. Jag och några kompisar satt vid planen och Douglas satt brevid som ett ljus (otroligt eftersom bollar är hans passion). En kompis har köpt en bit sockerkaka men ger bort den till en annan tjej (som förövrigt inte alls gillar hundar och jag inte känner så bra) efter en tugga. Hon lägger den på tjejens knä och säger "Varsågod" varvid Douglas hugger den blixtsnabbt! Tjejen blir alldeles dregglig på knäet och tycker det är skitäckligt! Åh vad jag skämdes.

Då jag var yngre så hade vi två hundar, en engelsk springer spaniel och en gråhund, vi var ofta ute och gick med dom och skulle lära dom att gå lös, men då gick vi förbi ett hus där ägaren hade hund och dom satt i en inglasad altan men med dörren öppen, så stack en av våra hundar och sprang rätt in till dom!

Vi var noga med att ha hundarna kopplade varje gång vi gick förbi det huset efter det!

*kl*

Just nu har vi en engelsk cocker spaniel på snart 2 år som hitills betett sig bra förutom tigg vid bordet och så..

Men det finns två incidenter som jag aldrig kommer glömma..

Den första händelsen är min sambos mardröm.
Vi låg och sov och Pysen, som då var rätt ny hos oss och bara ett par månader gammal, blev nödig. Eftersom han var rätt ny hade han inte lärt sig att väcka matte än. Valpar kissar och bajsar inomhus, inget konstigt med det. Men vår lilla söta cocker-valp sätter sig och skiter i köket, äter upp sitt eget bajs, hoppar upp i sängen, ställer sig på husses mage och slickar honom i ansiktet. Husse vaknar såklart när valpen ställer sig på honom och jag vaknar av skriken.. Hunden fick inte sova i sängen på länge sen.....

Andra händelsen sker hos i mina föräldrar, i deras säng...
Brorsan hade varit ute på promenad med hundarna, mina föräldrar har två flatar, men Pysen kissade troligtvis aldrig då det regnade. Antagligen gick brorsan för fort och Pysen fick aldrig ro att kissa.
Hundarna har i alla fall torkat och när mamma ligger i sängen och läser brukar hundarna få ligga i sängen. Samma sak denna dag. Men bara det att Pysen lägger sig i sängen, slappnar av och kissar ner halva sängen! :o Får höra detta ett par dagar senare och numera får hundarna inte vara i sängen.. :angel:

Detta är inte om min hund, men min pappa berättade om hans jobbar kompis.
Hans jobbarkomis hade en Grandis stor som attan och lite klumpig.. De hade vart ute på promenad och möter en dam med en bichon. De stannar till och pratar om damen berättar att hon hade tagit ut hunden en runda innan de skulle på utställning.. När de pratat klart och ska gå ser de grandisen nöjt ta ner benet efter att ha kissat på den lilla vita utstännings hunden.. Damen var inte alls glad och jobbarkompisen bad så mkt om ursäkt och gick snabbt därifrån...

Min jycke har tuggat i sig två bukefalisters soffor :cool:

Han tuggade även av kanterna på köksbänken på förra jobbet. :angel:

En pinsam grej. Idéfix fick hälsa på en kuvaz vid mataffären och var mycket förtjust. Efteråt gick vi i skogen, varav han plötsligt rycker ifrån mig och försvinner bortåt, jag vrålar men:eek: Hör massa tyska svordomar, springer dit och ser idéfix och samma kuvaz i en röra av koppel och lekande över en cykel och under den ligger en tysk pensionär. :o
På alla språk jag kan försäkrar jag mig om att hon mår bra och går hem...

Ss, jag kan ju knappast mäta mig med er men delar ändå med mig av nåt som hände för några veckor sen.

Jag och min morfar gick med hans ettåriga hund i långlina på stranden. Så helt plötsligt, svisch, kommer en förbirusande schäfer vid vattenbrynet som skjuten ur en kanon! Vår hund blir eld och lågor och hoppar på stället, vi tänker att "jaja, men de kan väl får springa tillsammans, Kasper lär ju ändå inte hinna med :p" så vi låter honom springa efter. (eller, jag erkänner att jag faktiskt protesterade, det var ju liksom en helt okänd hund. men som tur var brydde hon sig inte ett dugg om att vår hund hängde på ;))
så, de spränger fram på stranden, tills vi ser två tanter gå vid strandkanten. Det var ju lite svårt att få tag på vår hund, så jag springer allt jag kan för att få fatt i linan innan han hinner passera tanterna. Misslyckas :p men som tur är går den ena tanten ganska högt upp på stranden eftersom hon ser hundarna komma, medan den andra inte viker ett ögonblick så jag tänker att "åh, bra, hon verkar inte vara särskilt hundrädd"
Men precis när hundarna är förbi, tvärstannar Kasper en halvmeter från henne och skakar av sig allt vatten, rakt på henne :o sen får han syn på hennes skor som hon håller i handen och försöker bita tag i skosnörena :eek:

morfar mumlade ett snabbt "förlåt" innan vi fick tag på honom och vi släpade med honom bort :crazy:

Gud så långt, svamligt och tråkigt det låter nu, får trigga honom till mer bus :D

Senast ändrad:

Den här grejen blev aldrig riktigt pinsam, men kunde ha blivit.
Jag och min sambo sitter på spårvagnen, sambon petar till mig och nickar lite åt sidan där det sitter en kille med lååååånga dreads som går nästan ner till marken, jaha? tänker jag först tills jag flyttar ner blicken och ser att vår boxer Blair, då typ 6månader, sitter och håller en av hans dreads i munnen :o
Haha hon tyckte väl dom såg smaskiga ut så där satt hon och sög på en och i ett tyst samförstånd så gjorde jag eller min sambo ingenting, för då hade ju killen märkt det :p Himla tur att hon släpper ganska snart och inte får för sig att kampa med dom eller nått!

Andra grejer som därimot varit grymt pinsamma är att hon både skitit och pissat inne på centralstationen göteborg/stockholm när det varit som mest folk där.. Då vill man helst bara försvinna från jordens yta.

ser att vår boxer Blair, då typ 6månader, sitter och håller en av hans dreads i munnen :o.

Hahaha...:rofl::rofl::rofl:

Min skrutta har som tur är inte gjort så mycket pinsamt, mest standard-sakerna som att köra upp nosen ordentligt i rumpan på folk när de lutar sig framåt, osv.:o

Detta var för några år sedan. Mamma kommer upp och väcker mig klockan halv 6 på morgonen och säger att Pontus (hunden) rymt. Det var inte mer än att dra på sig kläderna och gå ut och leta efter honom.

Efter ett tag ser jag något vitt i grannens gödselstack (ko-gödsel), och visst är det hunden som står där. Mitt i alltihopa med gödsel ända upp på sidorna. Och eftersom han var mitt ute i gödeslstacken kunde jag inte gå ut och hämta honom heller för det var en sådan gödselstack man sjunker i och den är djup.

Jag kom då att tänka på att man kan ringa brandkåren om tex en katt klättrat upp i ett träd så jag chansade och ringde brandkåren eftersom jag ju var tvungen att få upp hunden på något sätt. Jag kan ju säga att man känner sig måttligt dum när man ringer brandkåren och säger :-Hej, min hund sitter fast i en gödselstack, kan ni hjälpa mig?:o Och det blir ju inte bättre av att jag har telefonskräck också. Haha.

Iaf så kom brandkåren hit och la ut plankor som de försökte gå ut på för att få tag i byrackan. Givetvis sjönk de så att både brandmän och hund kravlade runt i gödselstacken, men de fick upp hunden till sist och jag har nog aldrig känt mig så dum. Rolig start på jobbdagen för de stackars brandmännen då.

Hunden var ju inte rolig att tvätta sen heller kan jag säga.

Händelsen stod det om i tidningen dagen efter till råga på allt. Herregud vad jag fick skämmas:crazy:

:rofl:

Min andra hund är väldigt rymningsbenägen och en gång sprang hon in till grannen (som hade gäster och satt och fikade i uterummet) och så satte hon sig och sket mitt på deras gräsmatta rakt framför dem. Där kom jag springandes efter :o

En annan gång när jag och min dåvarande sambo bodde inne i ett samhälle i lägenhet så rymde hon ut genom dörren och rusade nerför alla trappor (vi bodde på 3e våningen) och hoppade i full fart mot porten så att den flög upp och ut stack hon i en jäkla hastighet.

Jag sprang som en galning lika fort efter henne och vrålade på henne i hopp om att hon skulle stanna. Ute stod en massa människor som bara tittade förvånat på mig.

Det måste sett kul ut först en hund i full kärriär och inte långt efter en matte i lika full fart, dessutom vrålandes på hunden:crazy:

Mycket ska man behöva vara med om.

Gode Fader, skrattar hysteriskt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh Susanne.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 608
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 420
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023