Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag undrar om någon här har erfarenhet av dressyrsadlar från Otto Schumacher ?? Vilken typ av ryggsiluett passar den? Finns det olika bomsiluetter? Hur är sitsen? Finns det någon i Sverige som säljer dessa sadlar? Prisklass???
Jag fick en sån utprovad till min häst för ca. 5 år sen. Min häst har en ganska kort och rak rygg. Sadeln hade mjukt och fint läder och var väldigt skön att sitta i, djup sits med ganska stora knästöd.
Köpte dock aldrig denna sadel utan en Isabell Werth istället för att jag tyckte att kanalen under Otto Schumachersadeln var lite smal. Priset låg då på 15 000:- och Skara hästsport sålde den.
Åh tack för input . Lite lustigt ... anledningen till att jag är nyfiken och intresserad av OS-sadlar är att det sägs att de har extra bred kanal och stor/bred anläggningsyta .
Någon som vet om det är träbom eller syntetbom i sadlarna? Är bossorna stoppade med äkta ull eller syntetull? Äh förresten ... de flesta sadlar är väl stoppade med syntetull i dag verkar det som.
Tack men den sidan har jag lusläst utan att få svar på mina frågor . (Vågade faktiskt inte länka till den av rädsla för att det skulle bli taget som smygreklam).
tycker inte dom har bredare kanaler än andra moderna märken i samma prisklass.
dom brukar vara ullstoppade och dynamic modellerna är hyfsat raka utan att vara spikraka. personligen tycker jag dom är lite klumpiga och att man hamnar högt över hästen men sånt är ju en smaksak....
det som däremot lär vara negativt är att märket är mkt litet och rätt okänd, det brukar innebära att sadeln blir svårsåld och har dåligt 2handsvärde. något att tänka på om du tror att du kanske får sälja den igen om några år.
Hmmm ... vad synd att det där med bredare kanal inte verkar stämma . Håller med om att den säkert är svårsåld i andra hand iom att märket är relativt okänt i Sverige vad gäller sadlarna.
Jag har ridit några gånger i en Spirig-sadel och pållen älskar den. Även jag älskar den . Den är dock rätt svår att få tag på .... görs endast tailor-made via tillverkaren som reser runt i Europa och måttar vad jag förstår. Hittar bara en amerikansk hemsida: http://www.spirigsaddlery.com/.
Sadeln till höger på bilden är den Spirig jag testade (kolla bossornas anläggningsyta). Sadeln till vänster är en County.
Någon som har någon erfarenhet av Spirig-sadlar????
Hästhantering
Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Hästmänniskan
Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här.
Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
Trädgård & Växter Tur att det var en gold iaf, vad det nu är, iom att du får en ring of fire för 49 kr på Ikea... 🙈 Hoppas att jag inte får samma, just...
Hundavel & Ras I trådstarten så uppfattade jag det som TS sökte en hund till hela familjen och inte tänkte dumpa hunden helt till 10-åringen. Att vråla...
Foder & Strö Förutom många bra tips i tråden och rutimer du redan har så föredrar jag att ha fri tillgång på grovfoder så att hästarna kan äta när de...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.