Otäckt anfall!

P

Phiiaa

Jag är inte säker på varför jag skriver hit,kanske för att få råd och stöd? :crazy: men jag måste berätta för nån!
Min norrbottenspetstik är 12 år gammal och fick ett anfall för x antal år sen,kanske 4-5? Det var jätteotäckt,jag trodde verkligen att hon skulle stryka med. Hon skakade i hela kroppen och kunde knappt gå,hon såg så rädd ut! *ryser*
I lördags fick hon ett liknande "anfall". Vi kom hem,vi var i stugan, från att ha varit ute och jag kom in först och såg att hon darrade som ett asplöv. Jag blev jätterädd men hon kunde iallafall gå,så vi tog ut henne i den friska luften och gav henne lite vatten. (hon drack det inte) Men så fort hon kom ut så blev hon bättre och en stund senare gick hon runt i skogen som vanligt. Det var ganska varmt i stugan,kan detta ha gjort att hon blev sådan där igen? Jag skulle vilja veta om ni andra varit med om något liknande och vad ni gjorde? /Phia

Kan vara mycket, det bästa är att åka in till veterinären och ta prover.

Svårt att över internet ge råd och tips om en sådan händelse.

Så ring veterinären och rådfråga och ge vovven en klapp i från mig :)

Det låter som epelepsianfall. Så länge hunden inte får mer än enstaka anfall så brukar man inte göra något åt det.

Jag var till vetrinären med min tik och de tog lite prover på henne för att utesluta vissa sjukdomar. Man kan inte konstatera att det är EP, men man kan utesluta annat. Undersökningen gick på drygt 1000:-

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 414
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 470
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad, men när FASS och googling inte ger något så provar jag här. Jag har sedan en tid en JR-hane på 4 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 814
Senast: lady_vip
·
Skola & Jobb Då var det dags för julfest, jobbar på ett mansdominerat företag. Av 92 som kom var 10 tjejer. Jag har jobbat där ca 1,5 år. Såg fram...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 518
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar