Otacksamma kattskrälle !

MissFideli

Trådstartare
Fia har gått utan halsband i drygt 3 år nu, men eftersom hon är svart vill jag ha nått på henne. Så idag köpte jag ett sprillans knallgult halsband med reflexband (ingen refler, inget halsband) och satte på henne. Allt för att jag vill att hon ska synas så bra som möjligt. Nu har hon setat och surat i 10 min och svansen går som en propeller.

Katter, va?

Sv: Otacksamma kattskrälle !

SÅ gjorde våra också. Den ena la sig ner och försökte åla ur halsbandet. Den andra gick ut och kom inlinkande med ena frambenet istoppat i halsbandet... så vi gav upp

Fia är van vid halsband. Hon nästan stoppar i huvudet själv. Så hon gör inga krumelurer för att komma ur. Men nu vill hon uppenbarligen inte ha nått. Är det ute modemässigt med halsband tro?

Ojsch. Satte på halsbandet på Abbie. Fia är 7 årig huskatt med trivselvikt, och halsbandet som är inställt efter Fia var nästan för litet för Abbie på 10 mån. Jösses ! Britterna är visst rätt kralliga !

Oliver gjorde faktiskt inga protester när jag satte på honom halsbandet, jag tror att det beror på att innan han växte i halsbandet så var vi ute och gick i koppel så att han hade vant sig att ha något runt halsen. Ibland måste jag spänna åt halsbandet eftersom han, när han kliar sig bakom örat/på halsen, lyckas dra ut det lite grann. Han har också ett reflexhalsband så att han syns, kan vara bra när vi är ute och går på kvällarna.

Min katt får för sig att hon inte ens kan gå med halsband eller sele på sig. Hon bara rasar ihop på golvet och ligger där och surar tills man tar av henne. Försöker man lyfta upp henne så ramlar hon bara ihop igen, typ "nä, jag har ett halsband på mig så då funkar inte mina ben och inte min rygg och ingenting". Logiskt? Sur-katta. :crazy:

Min första Britt hade också idéer. Första gången hon fick sele backade hon runt i hela lägenheten i över 10 min. Inte försöka sparka av sig det eller så, utan bara backa.
Fia är van, vi gick mycket och långa promenader när hon var yngre men nu har hon varit utan sålänge så det var väl inte kul. Jättesnäll att ta på och av och även spänna, men tydligen sitter knappen till hysterisk svansviftning nånstans där för den gick i 15 min innan hon gick ut.

Min ena katt (Fia) försöker istället klä på sig saker :smirk: häromdagen så hade hon stoppat huvudet och ett framben genom handtaget i en liten pressbyrå påse, så traskade hon förnöjt runt med en påse på sidan :confused: jag undrade en stund vad det var som prasslade men så kom min "modemedvetna" kisse instoltserande i vardagsrummet i sin nya påslook :D Knäppa katt ;)

:rofl: :rofl: :rofl: Läckert! Mina verkar dock föredra att vara nakna (om man bortser från de gånger de klär på sig mattorna eller våra sängkläder).

Detta är min lilla kille Ozzy första timmen i sitt nya halsband..... han är nu öronmärkt för det funkade inget vidare
DSC00552.jpg

Ajdå, inte så jättelycklig över mattes påhitt. Fia är både tatuerad och chippad, men jag vill ha nått som gör att hon syns i mörkret.

jag har hört uttrycket : om blickar kunde döda..... :devil:
Hans ögon är verkligen talande :D

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är... 2 3
Svar
59
· Visningar
41 667
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 595
Senast: sandrafors
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 692
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025