Finns på vissa IKEA i Tyskland med. Tyvärr inte det i Bremen.I Österrike har IKEA julmust sedan ah um.. minst 9 år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns på vissa IKEA i Tyskland med. Tyvärr inte det i Bremen.I Österrike har IKEA julmust sedan ah um.. minst 9 år.
Beror väl lite på var man bor och vilka traditioner man har.
Men oftast köper man ost över disk och då brukar de flesta nog få den uppskuren i skivor (attans bekvämt)
Det tog jag med mig hem. numera köper jag ost över disk, i paket, färdigskivad.
Jo med plastpaketen räknar jag inte.90% av all ost är här redan skivad även i de vanliga kyldiskarna. Det är ovanligare att hitta en ost som inte är skivad.
Aha, du bor på fel plats.Tyvärr inte det i Bremen.
De kommer mer och mer. När jag flyttade hit fanns de knappt. Men mer och mer svenska saker hittar hit. Blev överlycklig igår när jag hittade bröd från Pågens! Nu för tiden har de även kryddan aromat, fler och fler affärer har Marabou choklad (även om det bara är en eller två sorter). Nu väntar jag bara på att mitt IKEA ska ta in julmust också. Det får jag varje år importera från Sverige.
ja dom anser ofta att osthyveln är för snål med ostenAromat är schweiziskt
Angående ost så skär de tyskar jag känner hårdost med kniv. Just västerbottensost är ju inte helt optimal att hyvla, så använder man sig inte av oshyvel sedan tidigare tror jag inte man tycker det är så finurligt med osthyvel, om man får en västerbottensost att träna på.
Just västerbottensost är ju inte helt optimal att hyvla, så använder man sig inte av oshyvel sedan tidigare tror jag inte man tycker det är så finurligt med osthyvel, om man får en västerbottensost att träna på.
Men säkert en fin present till tyskarFy vilken ful en.
Säkerligen, passar bra i barnfamiljer skulle jag tro. Fyraåringen som karvar ost med den
Men säkert en fin present till tyskar