Oseriös uppfödare eller? Inavel?

Sv: Oseriös uppfödare eller? Inavel?

till alla

Vill inte avslöja vilken ras det rör sig om, men så mycket kan jag säga att den inte jätte ovanlig. Ganska liten ras i storlek.

Kennlen är stor i antalet hundar, men inte till ytan.

Va inte speciellt välskött heller, ganska skitigt!

Men jag ringde o avbokade valpen igår, fick ingen bra känsla. Något va helt klart skumt. Kändes bättre att leta vidare, måste finnas nån mer hund som känns rätt o som är uppfödd hos seriösa människor.

Om du har något faktiskt mer än bara känslan att det kändes skumt hade jag nog slagit en liten pling till djurskyddet. Man behöver inte skydda oseriösa uppfödare som tullar på hundarnas välmående, OM det nu är så.

Instämmer. Verksamhet med så många hundar ska ha tillstånd och då bör länsstyrelsen/ djurskyddet veta vem det är o hur seriösa de är

Jag har en känsla av att jag vet vilken ras och uppfödare det handlar om... Om jag är rätt ute så gör du helt rätt i att inte ta valp därifrån! Hen är absolut inte seriös!

Bra! Det lät verkligen inte okej. Och om rasen inte var så ovanlig hittar du säkert en bättre uppfödare nån annanstans. Lycka till!

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 109
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Hundavel & Ras Är så sjukt trött på uppfödare som tror att de är de enda i hela världen som säljer bra hundar. Försöker köpa en vakthund av en speciell...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 874
Senast: Hedinn
·
Katthälsa Hej, För några månader sedan hämtade jag hem två katter som nu är 1,5 och 2 år gamla och sades vara turkiska angorakatter (syskon från...
2
Svar
23
· Visningar
3 624
Senast: Devinie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 992
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka