Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mhm nja tror mer det är en urhundstyp av hund. Så man kommer nog stöta på patrull om man försöker träna ... well.. någonting med den..

Nja, den hunden mellanlandade hos mig som valp och den var faktiskt följsam och träningsvillig... men rädd. Väldigt socialt osäker och stor självbevarelsedrift, inte en ras/individ som jag tror är gjord för ett svenskt hundliv, tyvärr.

Siberian husky och american akita.....:arghh:

Tillägg: såg precis det värsta...."Bilder från tidigare kullar finns" - dom har alltså gjort det med flit, flera gånger!

Funderar på om jag ska fråga nåt om föräldrarna. American akita-klubben i Sverige rekommenderar nämligen avel på hundar med HD-röntgen A eller B, ED 0 samt ögonlysta utan ärftliga sjukdomar.

Tillägg: såg precis det värsta...."Bilder från tidigare kullar finns" - dom har alltså gjort det med flit, flera gånger!

Funderar på om jag ska fråga nåt om föräldrarna. American akita-klubben i Sverige rekommenderar nämligen avel på hundar med HD-röntgen A eller B, ED 0 samt ögonlysta utan ärftliga sjukdomar.
:nailbiting:

Jag undrar vad man vill få ut av den blandningen?! Det kan inte komma nåt gott ur den och deras valpar kommer ut på blocket lagom till årsdagen igen har jag sett tidigare. Vansinne! Folk lär ju köpa dom för att de är "snygga" och sen går det därefter. Stackars hundar :yuck::rage: Skulle vara intressant att veta vilken uppfödare am.akitan kommer från...

Jag undrar vad man vill få ut av den blandningen?! Det kan inte komma nåt gott ur den och deras valpar kommer ut på blocket lagom till årsdagen igen har jag sett tidigare. Vansinne! Folk lär ju köpa dom för att de är "snygga" och sen går det därefter. Stackars hundar :yuck::rage: Skulle vara intressant att veta vilken uppfödare am.akitan kommer från...

Även denna kullen känner jag till! :angel:

Pappan är inte renrasig utan am akita/SH-blandning, ingen aning vilken uppfödare hans föräldrar kommer ifrån dock.

---

OT men jag hoppas inte att det verkar skumt att jag som ny medlem bara kommer här med massa info om oseriösa kullar. Jag har varit inne och läst på forumet i över ett år men aldrig fått tummen ur och gjort en användare.

Även denna kullen känner jag till! :angel:

Pappan är inte renrasig utan am akita/SH-blandning, ingen aning vilken uppfödare hans föräldrar kommer ifrån dock.

---

OT men jag hoppas inte att det verkar skumt att jag som ny medlem bara kommer här med massa info om oseriösa kullar. Jag har varit inne och läst på forumet i över ett år men aldrig fått tummen ur och gjort en användare.
Välkommen till Buke hund :)

Kangal/Schäfer/Anatolian, 2 vuxna kastrerade hanar som de inte säljer var för sig.

I wish them good luck to find a new home for them :up:
Men gode gud.....en helt störd mix ju. Endast en hjärndöd kan komma på den idén :crazy:
Gissar att de är samma hjärndöd person som nu säljer dom. De där gulliga valparna man behöll inte lika gulliga längre :meh:
Och endast en totalt okunnig köper de där två......

tumblr_inline_myeml6Sd1Z1rh4d9b.jpg

Bättre lycka nästa gång. :D
Undrar om hen har fått några intressenter än...? :angel:
Länkade denna på Facebook och har redan fått uppskattande kommentarer, kanske inte i den stilen som annonsören önskade dock.:D Befinner mig i samma kommun som annonsören, blir mörkrädd av att ha såna personer i mitt "närområde".:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama