Jag fÄr ont i ögonen av bara bildenEn fantastiskt funktionell jakthund!
Visa bifogad fil 131644
Varför ser hans öron ut sÄdÀr? TunnhÄriga, nÀstan rosa och skrynkliga i kanterna??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fÄr ont i ögonen av bara bildenEn fantastiskt funktionell jakthund!
Visa bifogad fil 131644
En fantastiskt funktionell jakthund!
Varför vill man att en hund ska se ut sÄ? Vad Àr vitsen?En fantastiskt funktionell jakthund!
Visa bifogad fil 131644
Det Àr som med bulldog, basset och en massa andra raser som tidigare hade en funktion och idag istÀllet avlas till en ytterlighet.Varför vill man att en hund ska se ut sÄ? Vad Àr vitsen?
Jag kan verkligen inte förstÄ varför. Det Àr sÄ jÀvla tragiskt. Det Àr inte vackert eller funktionellt och hundarna mÄr dÄligt.Det Àr som med bulldog, basset och en massa andra raser som tidigare hade en funktion och idag istÀllet avlas till en ytterlighet.
Skulle gissa pÄ vaskulit.Jag fÄr ont i ögonen av bara bilden
Varför ser hans öron ut sÄdÀr? TunnhÄriga, nÀstan rosa och skrynkliga i kanterna??
De anvÀnds dock Àven till jakt pÄ typ rÄdjur och harar, men dÄ i pack. TÀnker att en spÄrhund ocksÄ klassar in pÄ gemene mans definition av jakthund.Blodhundar Àr monstruösa med sitt hudöverflöd, men jakthundar Àr de inte.
De Àr spÄrhundar och vad jag vet funkar de fortfarande hyggligt bra som sÄdana trots att huden (som ursprungligen skulle hÀnga ner och rynka sig en del under spÄrarbete och dÀrigenom fÄnga upp mer av vittringen) gÄtt till sÄna hÀr sjuka överdrifter.
Annons för Aussie dÀr tiken har lÀmnat avkommor med hanteringsproblem, autoimmunsjukdom och grav HD. Varför parar man tiken igen?
Inom SKK? ):Annons för Aussie dÀr tiken har lÀmnat avkommor med hanteringsproblem, autoimmunsjukdom och grav HD. Varför parar man tiken igen?
JaInom SKK? ):
Fattar inte hur man tÀnker. Inte heller hur framtida valpköpare tÀnker som vÀljer att köpa en valp.Visst Àr det toppen?
Nej, men tanke pÄ hur hens första kull blev sÄ kanske hen borde tÀnka ett steg till.Fattar inte hur man tÀnker. Inte heller hur framtida valpköpare tÀnker som vÀljer att köpa en valp.
Tror de som köper hundar frÄn sÄnna kullar Àr helt okunniga pÄ att sjÀlva forska pÄ avelsdata mm. De Àr nog sÄnna som tar för givet att stamtavla Àr en garant för bra hund och inte begriper att det bara Àr en ursprungsdeklarering som man sjÀlv fÄr kolla upp.Fattar inte hur man tÀnker. Inte heller hur framtida valpköpare tÀnker som vÀljer att köpa en valp.
Ja men precis. Undrar verkligen tankegÄngen bakom liksom.Nej, men tanke pÄ hur hens första kull blev sÄ kanske hen borde tÀnka ett steg till.
(nej, jag orkar inte vara trevlig nÀr man gör sÄna jÀvla dumheter. Igen)
Uppfödaren avlar iaf inte som hen vill pÄstÄ pÄ sin tjusiga hemsida.Ja men precis. Undrar verkligen tankegÄngen bakom liksom.
Framtida valpköpare som inte gör sin hemlÀxa och ser en söt hund med söta valpar typ Precis dom köpare som tillsammans med vissa uppfödare driver aussien Ät helt fel hÄll rasmÀssigtFattar inte hur man tÀnker. Inte heller hur framtida valpköpare tÀnker som vÀljer att köpa en valp.