Hoppas verkligen att du inte antastar honom utan bara känner igenom honom som den ansvarstagande matten jag tror du är.
Va, får man inte hålla på och tafsa på pojkarnas kulor bara för att? Oops, sorry Winter & Lancelot, matte får sluta genast.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas verkligen att du inte antastar honom utan bara känner igenom honom som den ansvarstagande matten jag tror du är.
Just därför så måste de vara vana att bli pillade på överallt.Vänta bara tills hanhunden får fästingar bakom pungen/under snoppen. Då kan vi snacka antasta
Just därför så måste de vara vana att bli pillade på överallt.
Blir så frustrerad av folk som använder en och samma hund i avel onödigt många gånger. Sådär så att den redan innan senaste parningen är uppe i max antal avkommor enligt rasklubbens rekommendationer, samtidigt som den hundens syskon knappt har några avkommor. Varför inte åtminstone försöka bredda avelsbasen lite?
Men verkligen. Att valpköpare har svårt att förstå, det är ju inte så konstigt, "den vanliga hundägaren" vill ju bara ha en trevlig, kanske duktig hund. Men uppfödarna borde veta bättre och borde kunna förklara sitt val av hanhund för valpköparen med mer än "den har tjusiga titlar"...Ja det kan man undra. Händer samma sak i vår ras om och om igen. Varför inte använda ett syskon istället för den hanen som redan har flera kullar? Det är inte säkert att det är den hanen som redan har kullar som är den som nedärver bäst egenskaper ändå men många uppfödare och valpköpare har svårt att förstå skillnaden på genotyp och fenotyp.
Hade du livförsäkring på Torsten?Drömmer lite ochsöker uppfödare och valpar. Hittar en Blocketannons. Ser superseriöst ut. Men... hittar inte kenneln på rasklubbens uppfödarlista. Föräldrarna finns inte på hunddata. Inte ens google hittar "kenneln".
Så nyfiken som jag är skickar jag mail och frågar. Ber om föräldrarnas reg.nr.
Nåväl jag har inga pengar att köpa valp för men det är ju kul att sondera terrängen.....
Just det säger ca noll och inget, man hittar inte mig på någon rasklubbs uppfödarlista heller och jag har skk.reg kennel sen -97. Finns i skk's uppfödarregister och endast registrerade föräldrar används i avel och alla valpar reggas.Drömmer lite ochsöker uppfödare och valpar. Hittar en Blocketannons. Ser superseriöst ut. Men... hittar inte kenneln på rasklubbens uppfödarlista. ..
Ja, tror kennelnamnet är sannolikt påhittat. "Uppfödaren" heter så i efternamn. Men just att varken hanen eller tiken finns på hunddata känns tveksamt. Om hon svarar med reg,numren kanske det löser mysteriet.Just det säger ca noll och inget, man hittar inte mig på någon rasklubbs uppfödarlista heller och jag har skk.reg kennel sen -97. Finns i skk's uppfödarregister och endast registrerade föräldrar används i avel och alla valpar reggas.
Att däremot vara osynlig på hunddata och inte hittas åt via ett googelsök, tyder på att det inte är en skk.reggad kennel.
Nej. Köpte honom väldigt billigt pga att han var kvar länge och krypt. Det var "inga pengar" Den summan kan jag ha eller mista.Hade du livförsäkring på Torsten?
Är det en Kennel som börjar på E?Ja, tror kennelnamnet är sannolikt påhittat. "Uppfödaren" heter så i efternamn. Men just att varken hanen eller tiken finns på hunddata känns tveksamt. Om hon svarar med reg,numren kanske det löser mysteriet.
Japp E....stå.....Är det en Kennel som börjar på E?
Om du känner dig bekväm med det så kan du pma ditt nr så kan jag swisha en liten slant för framtiden till hundkontot ❤. Många bäckar små tänker jag...
Den kullen finns på avelsdata.Japp E....stå.....
Herregud, jag rodnar från hårfästet till fötterna.
@tanten, jag säger likadant. Om du är bekväm med det skulle jag gärna bidra med en liten slant till valpkonto. Eller veträkningen.
Kära @tanten, du har inte tiggt Jag är som många andra här jätteledsen över att ha läst att din lille Torsten blivit sjuk och sen somnat in. Om jag kan på något vis lindra lite i den här situationen så ser jag det som ett privilegium att få göra det!Herregud, jag rodnar från hårfästet till fötterna.
ALLA ÄR SÅ SNÄLLA!
Jag vet med mig att jag skulle känna mig så oerhört skyldig till de som bidragit. Samtidigt har jag inte riktigt råd att neka - fast det svider i min självständiga själ. Duktig flicka kan själv.... och tar inte emot allmosor.
Det har absolut inte varit min mening att tigga!!!
(Kanske kan nån agera ombud så det inte blir så fruktansvärt pinsamt för mig).