Fina bölder på tårna också, som inte resten var nog.Nej men herregud.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fina bölder på tårna också, som inte resten var nog.Nej men herregud.
Det är så hemskt. Den ser ut som en grym karikatyr av en hund.Visa bifogad fil 110489
Alltså förlåt men VAD ÄR DETTA??!
Vad är det med baktassen? Den ser ju helt galen ut. Precis som tanden som sticker fram och ALLT ANNAT
Hur gammal kan en sån här hund bli tro? Ser ju inte ut att kunna varken äta, andas eller röra sig.
Fy fan, blir så ledsen att se sånt här. Hur kan det ens vara tillåtet? Stackars, stackars hund, blicken i det ögat känns desperat.Visa bifogad fil 110489
Alltså förlåt men VAD ÄR DETTA??!
Vad är det med baktassen? Den ser ju helt galen ut. Precis som tanden som sticker fram och ALLT ANNAT
Hur gammal kan en sån här hund bli tro? Ser ju inte ut att kunna varken äta, andas eller röra sig.
Hade varit intressant att ta ett gen-test på de hundarna.Jag googlade på bernedoodle och gick in på första hemsidan. Sjukaste valpfabriken jag sett på ett tag. De föder upp diverse pudelkorsningar och man intresseanmäler via ett formulär där man beställer rasblandning, storlek, färg och kön. Priset är en skala såklart och några färger, framför allt merle är dyrare. Merle finns förresten inte i någon av ursprungsraserna
De har vansinnigt många hundar, jag tappade räkningen efter 20 tikar, och många på bilderna har uppenbart en hopplös pälskvalitet som sannolikt måste rakas ofta.
Fattar inte att man kan vara så skamlös. Stackars köpare som går på alla fina ord och tror att de gjort ett informerat val...
Tycker det är standardförfarande bland alla de större doodleavlarna tyvärr.Jag googlade på bernedoodle och gick in på första hemsidan. Sjukaste valpfabriken jag sett på ett tag. De föder upp diverse pudelkorsningar och man intresseanmäler via ett formulär där man beställer rasblandning, storlek, färg och kön. Priset är en skala såklart och några färger, framför allt merle är dyrare. Merle finns förresten inte i någon av ursprungsraserna
De har vansinnigt många hundar, jag tappade räkningen efter 20 tikar, och många på bilderna har uppenbart en hopplös pälskvalitet som sannolikt måste rakas ofta.
Fattar inte att man kan vara så skamlös. Stackars köpare som går på alla fina ord och tror att de gjort ett informerat val...
Ja det är sjukt hur man liksom går in där och beställer en hund, som om du är inne på en klädsida och beställer kläder.Tycker det är standardförfarande bland alla de större doodleavlarna tyvärr.
Kostar tusen spänn att ställa sig i kön också.. märkligt hela grejen.Ja det är sjukt hur man liksom går in där och beställer en hund, som om du är inne på en klädsida och beställer kläder.
Här avlas det inte för att bevara eller föra en ras framåt, nej då det avlas till 100% på efterfrågan och inget annat.
Fabrik.
Jag googlade på bernedoodle och gick in på första hemsidan. Sjukaste valpfabriken jag sett på ett tag. De föder upp diverse pudelkorsningar och man intresseanmäler via ett formulär där man beställer rasblandning, storlek, färg och kön. Priset är en skala såklart och några färger, framför allt merle är dyrare. Merle finns förresten inte i någon av ursprungsraserna
Man vill ha något som är ovanligt och unikt. Många har ett starkt driv att vara speciella och det förvärras tyvärr av sociala medier där vi tränas att visa upp våra liv. Det är samma grej som alla dessa människor som vill ha extremraser fastän de hade passat bäst med en beskedlig sällskapshund.Varför är folk så galna för merle på alla sorts hundar? Tycker det ser snyggt ut på många där den finns ursprungligen i rasen men vissa som t.ex "franska bulldogs" ser nästan mögliga ut. Siamesmaskat för hund typ.
Jag tycker merle är den fulaste färg en hund kan ha oavsett rasVarför är folk så galna för merle på alla sorts hundar? Tycker det ser snyggt ut på många där den finns ursprungligen i rasen men vissa som t.ex "franska bulldogs" ser nästan mögliga ut. Siamesmaskat för hund typ.
Jag tycker merle är den fulaste färg en hund kan ha oavsett ras
Hörrö!! Ge dom inga nya mystiska ideérJag tycket det är märkligt att de inte avlat in dalmatinernas vitt med svarta fläckar i diverse blandraser, det hade sålt som smör
En Dalmadoodle som ser ut som en pudel men är prickigHörrö!! Ge dom inga nya mystiska ideér
Men bara prickig på magen, så att den är extra söt när den ska bli kliad därEn Dalmadoodle som ser ut som en pudel men är prickig
Finns redan renrasiga, om än inte så vanligaEn Dalmadoodle som ser ut som en pudel men är prickig
Ja men det måste du förstå att det är finare att blanda in 5-10 andra raser ..Finns redan renrasiga, om än inte så vanliga
Visa bifogad fil 110675
Inte godkänd som färg enligt skk. Är dom renrasiga då?Finns redan renrasiga, om än inte så vanliga
Visa bifogad fil 110675