F
Fruentimber
Visa bifogad fil 109175
Fick upp den här på IG. Herregud! Hunden kan knappt stå upp, fick liksom luta sig mot ägaren (det fanns en film också). Tror det är en amerikansk kennel
Nej men herregud.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 109175
Fick upp den här på IG. Herregud! Hunden kan knappt stå upp, fick liksom luta sig mot ägaren (det fanns en film också). Tror det är en amerikansk kennel
Ser ut som en djuphavsfiskVisa bifogad fil 109175
Det där var bland det jävligaste jag sett stackars krakeVisa bifogad fil 109176
Skärmdump från filmen.
Eller hurDet där var bland det jävligaste jag sett stackars krake
nej stackars djurVisa bifogad fil 109176
Skärmdump från filmen.
Hur kan man få det där till bra vad är det för fel på folkOch detta är bra ögon
Visa bifogad fil 109872
Jag trodde att den hade förlorat sina ögon tills hon drog upp huden lite och då kunde man ana ögonen. Den måste vara helt blind stackaren Enligt henne var det så blodhundar ska se utHur kan man få det där till bra vad är det för fel på folk
Att man kan bli så jävla tappad, det är ju helt sjukt. Stackars hundJag trodde att den hade förlorat sina ögon tills hon drog upp huden lite och då kunde man ana ögonen. Den måste vara helt blind stackaren Enligt henne var det så blodhundar ska se ut
Träffade en tibetansk mastiff en gång som såg ut sådär. Dvs man såg inte ens ögonen. Den var konstant inflammerad och irriterad i sina ögon men det var ju ”normalt för rasen” och uppfödaren skickade med alla sina valpköpare antibiotikadroppar att droppa hundarna med dagligenJag trodde att den hade förlorat sina ögon tills hon drog upp huden lite och då kunde man ana ögonen. Den måste vara helt blind stackaren Enligt henne var det så blodhundar ska se ut
Att man kan bli så jävla tappad,
Men fy fan Visste inte att tibetanerna också blivit så illa. Jag var bara träffat en på nio månader och han hade som tur väl är normala ögon, men det är nog 7-10 år sedan nuTräffade en tibetansk mastiff en gång som såg ut sådär. Dvs man såg inte ens ögonen. Den var konstant inflammerad och irriterad i sina ögon men det var ju ”normalt för rasen” och uppfödaren skickade med alla sina valpköpare antibiotikadroppar att droppa hundarna med dagligen
Borde falla under djurskyddslagen att inte avla på defekter.Träffade en tibetansk mastiff en gång som såg ut sådär. Dvs man såg inte ens ögonen. Den var konstant inflammerad och irriterad i sina ögon men det var ju ”normalt för rasen” och uppfödaren skickade med alla sina valpköpare antibiotikadroppar att droppa hundarna med dagligen
Är du säker på att det var en tibetansk mastiff och inte en neapolitansk mastiff? Tibbarna har inte den hängiga hud som skapar dessa ögonproblem, medan neapolitanarna ofta har det. Tibetansk mastiff (den typen vi har i Sverige och inte den groteska kinesiska typen) är en sund hundtyp.Träffade en tibetansk mastiff en gång som såg ut sådär. Dvs man såg inte ens ögonen. Den var konstant inflammerad och irriterad i sina ögon men det var ju ”normalt för rasen” och uppfödaren skickade med alla sina valpköpare antibiotikadroppar att droppa hundarna med dagligen
Nej nu när du skriver det så var det ju såklart en neapolitansk mastiff, den var korthårig. Oavsett så var det en sorglig uppsynÄr du säker på att det var en tibetansk mastiff och inte en neapolitansk mastiff? Tibbarna har inte den hängiga hud som skapar dessa ögonproblem, medan neapolitanarna ofta har det. Tibetansk mastiff (den typen vi har i Sverige och inte den groteska kinesiska typen) är en sund hundtyp.
Den första neapoleanen jag såg (för ca 20 år sedan) är fortfarande en av de allra vackraste hundar jag sett. Nu ser de inte och trampar på sin egen hudNej nu när du skriver det så var det ju såklart en neapolitansk mastiff, den var korthårig. Oavsett så var det en sorglig uppsyn
Ja, de ursprungliga är verkligen vackra och ståtliga. Som lite mer rynkiga cane corsosDen första neapoleanen jag såg (för ca 20 år sedan) är fortfarande en av de allra vackraste hundar jag sett. Nu ser de inte och trampar på sin egen hud