Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tråkig anledning, men fint att se att staten är aktiva med annonskampanjer lite då och då! Känns som att det krävs att gå ut brett med informationskampanj för att nå "rätt" målgrupp av potentiella köpare.Sviterna av lockdown och valpkrängadet har börjat synas i UK (valpfabrikerna och smugglarna tjänar storkovan), så staten går ut med annonskampanj igen.
Såg oxå den annonsen,det kliad i fingrarna att maila o fråga hur dom tänkte.Cavapoovalpar där mamman är cavalier men har superlånga ben och den färgen som cocker spaniels brukar ha svart och vitt blandat i små små prickar ,blue roan ? Eller den färger en setter brukar ha kanske stämmer mer
Pappan ser inte alls ut som en pudel hellerCavapoovalpar där mamman är cavalier men har superlånga ben och den färgen som cocker spaniels brukar ha svart och vitt blandat i små små prickar ,blue roan ? Eller den färger en setter brukar ha kanske stämmer mer
Tråkig anledning, men fint att se att staten är aktiva med annonskampanjer lite då och då! Känns som att det krävs att gå ut brett med informationskampanj för att nå "rätt" målgrupp av potentiella köpare.
Tycker du inte? Mindre lockig päls än min storpudel på delar av huvudet (även om min också har rak päls precis vid ögonen), och min har nog längre/smalare nos - men går det verkligen säga från den bilden huruvida det är en pudel eller inte?Pappan ser inte alls ut som en pudel heller
Tycker du inte? Mindre lockig päls än min storpudel på delar av huvudet (även om min också har rak päls precis vid ögonen), och min har nog längre/smalare nos - men går det verkligen säga från den bilden huruvida det är en pudel eller inte?
Dock står båda raserna inom " ", så det är säkert blandat med något annat.
Visst, det kan vara en extremt orastypisk päls men jag har aldrig sett en pudel med bara lite glansiga vågor i pälsen. Inte ens mina blandraser har så rak pälsTycker mig inte se lockar någonstans, inte på tassarna heller. Kan pudel ha så rak päls?
Tycker mig inte se lockar någonstans, inte på tassarna heller. Kan pudel ha så rak päls?
Var tvungen att ta hit min pudel nu och titta noggrannare på henne Pälsen jag ser på huvudet på "pudeln" i annonsen är definitivt rakare än på min - det är bara precis ovanför ögonen min har rak päls som likna den på bilden. På resten av kroppen skiljer det sig på min pudel. Hon har superjobbig krullig päls på bakdelen (som gör att hon tenderar få en lejonfrisyr av mig ), hon har hyfsat raka lockar med ca två böjar per decimeter vid "manen" och under magen och framme vid bringan/bröstbenet är det nästan helt rak päls. Hunden i annonsen ben är väl kanske som manen/bringan på min hund. Min hunds ben har många minismå lockar, och öronen ser ut som en typ spaniel (ser ut att likna hunden i annonsens öron, det lilla man ser). Men hur det ser ut tycker jag också beror mycket på hur man sköter pälsen - jag tycker pälsen ser ganska olika ut om man använder karda eller borste, om man tvättar/fönar, om man har medel i pälsen etc. Nu har jag kardat min på senare tid, och det är mer fluff än större, sammanhängande lockar.Visst, det kan vara en extremt orastypisk päls men jag har aldrig sett en pudel med bara lite glansiga vågor i pälsen. Inte ens mina blandraser har så rak päls
HahaVar tvungen att ta hit min pudel nu och titta noggrannare på henne Pälsen jag ser på huvudet på "pudeln" i annonsen är definitivt rakare än på min - det är bara precis ovanför ögonen min har rak päls som likna den på bilden. På resten av kroppen skiljer det sig på min pudel. Hon har superjobbig krullig päls på bakdelen (som gör att hon tenderar få en lejonfrisyr av mig ), hon har hyfsat raka lockar med ca två böjar per decimeter vid "manen" och under magen och framme vid bringan/bröstbenet är det nästan helt rak päls. Hunden i annonsen ben är väl kanske som manen/bringan på min hund. Min hunds ben har många minismå lockar, och öronen ser ut som en typ spaniel (ser ut att likna hunden i annonsens öron, det lilla man ser). Men hur det ser ut tycker jag också beror mycket på hur man sköter pälsen - jag tycker pälsen ser ganska olika ut om man använder karda eller borste, om man tvättar/fönar, om man har medel i pälsen etc. Nu har jag kardat min på senare tid, och det är mer fluff än större, sammanhängande lockar.
Dock så pälsen på huvudet ser inte pudelaktig ut alls, mer än benen.
Liiiite OT kanske, men jag var tvungen att kolla in min pudels päls ännu mer noggrantVar tvungen att ta hit min pudel nu och titta noggrannare på henne Pälsen jag ser på huvudet på "pudeln" i annonsen är definitivt rakare än på min - det är bara precis ovanför ögonen min har rak päls som likna den på bilden. På resten av kroppen skiljer det sig på min pudel. Hon har superjobbig krullig päls på bakdelen (som gör att hon tenderar få en lejonfrisyr av mig ), hon har hyfsat raka lockar med ca två böjar per decimeter vid "manen" och under magen och framme vid bringan/bröstbenet är det nästan helt rak päls. Hunden i annonsen ben är väl kanske som manen/bringan på min hund. Min hunds ben har många minismå lockar, och öronen ser ut som en typ spaniel (ser ut att likna hunden i annonsens öron, det lilla man ser). Men hur det ser ut tycker jag också beror mycket på hur man sköter pälsen - jag tycker pälsen ser ganska olika ut om man använder karda eller borste, om man tvättar/fönar, om man har medel i pälsen etc. Nu har jag kardat min på senare tid, och det är mer fluff än större, sammanhängande lockar.
Dock så pälsen på huvudet ser inte pudelaktig ut alls, mer än benen.
Inte helt ovanligt inom jakt/arbetsinriktad avel. Hundarna i denna annons är från FT-linjer. Man avlar efter arbetsegenskaper snarare än ras. Jaktavlade springer/cocker skiljer sig inte så hemskt mycket mellan.Sprockerspaniel om du inte kan välja mellan cocker och springer spaniel..
Den enda bilden jag tycker har minsta likhet med hunden i annonsen är den näst sist. Gissar att det är längst ned på örat?Liiiite OT kanske, men jag var tvungen att kolla in min pudels päls ännu mer noggrant
Så här kommer en detaljstudie av min pudels päls, med 9 bilder av olika delar av hennes päls
Rutpapperet bakom är 0.5x0.5 cm per ruta, för att kunna jämföra storleken på de olika fotona. Men vissa delar (t.ex. högst till vänster och mitten till vänster) har mer krusiga smålockar, medan andra (t.ex. högst till mitten och längst ner till mitten) i princip inte har något krus alls utan bara en större böj. Hon är inte badad eller rakfönad på väääldigt länge, och har senaste tiden borstats med en dels borste och dels karda.
Visa bifogad fil 60387
Sista bilden är örat, näst sista (dvs. mitten längst ner) är vid magen (mitten högst upp är framsidan av halsen, där pälsen är liknande som på magen).Den enda bilden jag tycker har minsta likhet med hunden i annonsen är den näst sist. Gissar att det är längst ned på örat?
Ja det var därför dom inte kostade 30 tusen då trodde det var någon ny hittepårasInte helt ovanligt inom jakt/arbetsinriktad avel. Hundarna i denna annons är från FT-linjer. Man avlar efter arbetsegenskaper snarare än ras. Jaktavlade springer/cocker skiljer sig inte så hemskt mycket mellan.
Jag tycker ändå att det är en mycket oseriös annons. Blandrasavel i flera led, tydligen återkommande, olika pris beroende på färg (vilket talar mot att det är ren "bruksavel") och så ett hitte på-rasnamn som benämns "rasen". Inte ett ord om utförda hälsotester. Skillnaden på jaktavlade springer och cocker lär för övrigt vara genetiskt lika stor som mellan springer och cocker av sällskaps/utställningstyp. Varianterna uppkom ju efter rasdelningen vid förra sekelskiftet.Inte helt ovanligt inom jakt/arbetsinriktad avel. Hundarna i denna annons är från FT-linjer. Man avlar efter arbetsegenskaper snarare än ras. Jaktavlade springer/cocker skiljer sig inte så hemskt mycket mellan.