OS-tråden fälttävlan

Den är orutinerad och ska inte ut och prova terrängen först.

Fråga från mig som blivit nörd, vad är det för underlag som Lars Roepstoff varit med och satt? Ser ut som fibersand,dvs noll glidmoment. Bra fäste men inte alls bra för lederna. Men som sagt intresserad om någon vet mer exakt?
Jag vet att det varit en artikel om det någonstans, ska se om jag kan hitta den. Han är anlitad för att det var så många skador förra OS.
 
Jag vet att det varit en artikel om det någonstans, ska se om jag kan hitta den. Han är anlitad för att det var så många skador förra OS.
Jo han ska ju Kunna sin sak. :) En Sväng dressyr på fibersand är ju ingen fara men man vill definitivt inte hoppa terräng på det. Eller ja, inte Jag i allafall... o det finns inte många hovisar som lovordar fibersand direkt.
 
Isåfall är det synnerligen intressant vad han har ändrat på. :) men detta ser tyvärr ut som ren fibersand men jag kan ju ha fel.
Jag är ingen expert på fibersand, men har fattat det som att det går att laborera ganska mycket med det och att friktionen inte alls behöver bli så hög som "vi normalt har" på våra hoppbanor.

/Lady_S
 
Ja jättefin, äntligen en ordentlig dressyrhäst :angel: Har dock inte riktigt koll på hur pass bra den brukar vara i terräng och hopp?
 
Missade men lyckades spola tillbaka och se Burton. Åh, vad kul att han gick upp i ledning, var inte alls nöjd med Auffarth där för jag tyckte inte hon imponerade alls.
 
Jag gillar Chilli Morning! Tycker han ser så trevlig ut. Minns också att jag brukade kolla på massa filmer på Ballincoola när jag utforskade fälttävlan när vi fick bredband hemma :D
 
En fundering: är det bra eller dåligt att ha en ledig dag imorgon? Har de som rider idag en fördel el nackdel jfr med de som rider imorgon? Eller spelar det ingen roll?

Det spelar ingen roll egentligen, poängen brukar dock bli lite högre dag2, fördelen med att rida idag är väl att dom kan galoppera hästarna i morgon, dom som rider dressyr i morgon får ju galoppera hästarna efteråt i morgon dom som behöver det.. Man vill ju ha en liten lungöppnare efter dressyren och innan terrängen.
 
Isåfall är det synnerligen intressant vad han har ändrat på. :) men detta ser tyvärr ut som ren fibersand men jag kan ju ha fel.
Jag hittade en artikel på ridsportförbundets hemsida och en på Hippson och det jag kan läsa ut av dem, är att de ändrar lite i ytfinishen mellan de olika grenarna. Jag har för mig att jag läste någonstans där det stod utskrivet vad de olika lagren bestod av, men det har jag förmodligen drömt. :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp