OS eller Döbert?

Etoile

Trådstartare
Ja, vilket träns skulle du föredra? Vilket är bäst egentligen? Det är ju inte så många butiker som har dessa inne, utan det är ju oftast beställningsmaterial, så det är svårt att jämföra! Därför vänder jag mig till er bukare!

Otto Schumasher eller Döbert?

Sv: OS eller Döbert?

Jag har både döbert och OS ocj jag fördrar en blandning! :p os huvudlag och pannband med döbert nosgrimma ;)

Måste jag välja ett alternativ blir det nog OS

Okej! Jag tror nog att jag bara köper ett till att börja med :angel:
Jag gillar inte att blanda.. För mig är nästan nosgrimman den viktigaste delen på ett dressyrträns. Och då tyckte du alltså bäst om Döbert så ja.. Får se om jag får lite fler svar!

hmm..svårt val, jag skulle nog välja OS för att jag tycker deras träns e så j*kla snygga... gillar deras kopenhagen starkt...men om jag ville ha ett mer stilrent träns utan så mycket bling-bling så skulle jag välja Döbert för deras stilrena träns är snyggare
Så i korthet:
Döbert om jag ville ha stilrent träns utan mkt bling-bling
OS om jag ville ha mer bling-bling eller tävlingsträns
tyvärr är jag själv bara beundrare på internet då jag inte har råd att köpa dessa träns, så om du vill ha åsikter av de som har dessa träns får du kolla efter andras svar:angel:

beror helt på vad för träns man är ute efter. ska det vara vit fodring och brunt så helt klart döbert. deras färg är snyggare och det är mkt mer vitt på nosgrimman.

om det ska vara enfärgat så är os snyggt också. men då ska det vara strasspannband! det böjda med 4-radig cognacs-färgad strass och mässingspännen är snyggt. :d

Jag är ute efter ett svart träns med vit fodring, och helst silverspännen. Gärna så mkt. vitt som möjligt på nosgrimman.
Det får gärna vara bling-bling på pannbandet, men det ska INTE vara böjt (så ute :p ).
Dessutom är det ett plus om tränset är rundsytt.

Senast ändrad:

Efter att ha kollat runt en del på nätet så tror jag nog ändå att det blir ett Döbert. Det känns som att dom är lite "nättare" men att det ändå går att få en riktigt bred nosgrimma. Till skillnad från OS som ser ut att ha lite bredare sidostycken och så.

Jag har själv precis köpt ett Döbert, svart med vit fodring och jag bara älskar det:love::love::love: En annan i stallet har ett OS men nosgrimman var inte snygg på det tränset, fast hon kan ha bytt ut nosgrimman iof...Dock så är OS pannbanden snyggare änn Döberts...
Jag ska nog köpa ett OS pannband till mitt Döbert så blir det (om möjligt:p) ännu snyggare:banana:

18309123.jpg

18309122.jpg

Är det rundsytt du vill ha så är absolut OS rundsydda snyggare. dom finns att få med alla spännen i nacken.. tycker det är såå fult när sidostycken övergår i spännen på sidostycken och nosgrimma.. det går fetbort för mig

Ja det tycker jag också!! Hade glömt bort den detaljen. Tänker på det var gång jag ser det på kort. Men nosgrimmorna är oslagbara...

os och döbert ser ju exakt likadana ut? båda har sidostyckens spännen i nacken och nosgrimmans på sidan...

så har alla os jag kollat på sett ut!

Inte modellerna Munich och München i alla fall. De har lika snygg lösning som Hansbo :love:

Senast ändrad:

det kanske varierar då. men oavsett är det ingen av dom som har spännen på sidostycket som panaccea skrev..

nej menade inte att OS har spännen på sidostyckena.. utan på nosgrimman.

Men träns som har bådadera är det fulaste som finns :p

Ska det vara rundsytt ska ALLT vara i nacken ;)

nähä det där är ju nosgrimman inte sidostycket!! :p

panaccea, nja, kolla på victovies rundsydda döbert, kan inte påstå att det är fult..

jag tycker att spännet på nosgrimman förstör hela tränset..

Det ultimata hade ju varit att få en komination av båda, döberts mjukhet och snygga bruna färg + nosgrimma.. kombinerat med OS fina glans i lädret (döbert har en tendens att vara lite matta i lädret) och spänn-lösning :D och givetvis OS snygga pannband dårå ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 616
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
857
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka