OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Nu är jag dödsnyfiken på vilken domare som sitter var. Har kikat på London2012 men utan framgång. Är det någon som vet?

Från GP finns det ute längst ned, men inte idag. Kanske kommer upp efter tävlingens slut.

Jag har inte sett dem på ett tag. Håller med om att för ett par år sen såg det annorlunda ut. Jag trodde de skulle vara ännu bättre nu. Blev klart besviken.

Nu är det korrigerat för Dujardin.

Position % Score Rank
K 84.333 2
E 83.222 1
H 81.889 1
C 85.111 1
M 81.111 1
B 84.444 1
F 82.889 1
% Score Rank
GPS Result 83.286 1

Ja det var ju tur!

I det individuella är det resultaten i GP Special som avgör startlistan och enbart kürprogrammet som avgör medaljerna va?

Parzivals piaffer - som de andra fast tvärt om (luftig bak, kommer inte upp fram) :p

Ja, jag tror det! Så Patrik har ju chans att klättra en bit i listan eftersom han alltid får bra betalt för sin kür.

Jag förstår mig inte på Parzival. Hästen har ju helt enorma gångarter och Adelinde är dunderskicklig men ändå får jag känslan att den vill slänga av henne. :confused: Är det den nästan horizontella stången jag får den känslan av?

Jag får alltid intrycket av hon får hålla väääldigt hårt i hästen för att den inte ska ge sig iväg i full fart?

Får exakt samma känsla och jag tror det är av anledningen du just skrev, tycker hon håller extremt hårt i handen

Och verkligen en stort grattis till GB, det var dom verkligen värda efter dom otroligt fina ritterna idag!

Senast ändrad:

Ingen aning, men Tyskland hade ju tagit det de typ senaste 100 OS eller nått sånt. Iaf sen 1984! :eek:

Håller för övrigt med om Adelindes hårda hand, tycker faktiskt att en hel del varit det idag fast inte så mkt dock.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka