OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Nej det är inte bara du.

Halvt KL och helt OT

Det skulle vara roligt att få se OS-stallen. Är det någon som vet om det finns bilder tillgängliga online?

Borde det finnas någonstans.. Dom ser ganska ordinära ut, som vilken uppstallning som helst faktiskt jag har ju vänner som varit med på OS och sett foton på hela byn, stallarna och rummen mkt roligt att dom är så bra på att dela med sig :D

KL måste bara säga att Mistral Höjris var dagens besvikelse för mig. Jösses vad stark och tung han var. Ingen lätthet alls. Synd att hon fick så höga poäng. Sån grov ridning ska inte premieras.

KL måste bara säga att Mistral Höjris var dagens besvikelse för mig. Jösses vad stark och tung han var. Ingen lätthet alls. Synd att hon fick så höga poäng. Sån grov ridning ska inte premieras.

Jag tycker den har varit så ett tag, tyvärr. Jag gillade den i Globen för ett par år sen men sen...ser jättetrist ut tycker jag.

Hittade ett klipp från 2006 http://www.youtube.com/watch?v=MPJGEzI3aIc där jag tycker det ser ut som att Salinero går i liknande form? Då borde den varit mer i toppform än Utophia är nu vid 10 års ålder? BARA funderingar nu :) kring att olika ryttare har olika prioriteringar? Och hur det bedöms?
Jag hakar upp mig lite på att domarna "absolut inte vill se bakom lod"...

Hittade ett klipp från 2006 http://www.youtube.com/watch?v=MPJGEzI3aIc där jag tycker det ser ut som att Salinero går i liknande form? Då borde den varit mer i toppform än Utophia är nu vid 10 års ålder? BARA funderingar nu :) kring att olika ryttare har olika prioriteringar? Och hur det bedöms?
Jag hakar upp mig lite på att domarna "absolut inte vill se bakom lod"...

Tycker inte att det är så farligt, faktiskt. mest är ju på lod. Han har en bra förbindelse med handen, är stadig och går med sluten mun och gör allt annat helt fantastiskt. Så det är inte konstigt att hon får poäng, även om de kanske hade blivit ännu högre om han legat en aning framför. Jag tycker nog att de flesta gp-hästar lätt hamnar lite bakom lod, särskilt i volter och skolor.

Är det bara jag som vill ha Undercover mer framåt?! Han har ju inte direkt vägvinnande gångarter?

Tycker inte att det är så farligt, faktiskt. mest är ju på lod. Han har en bra förbindelse med handen, är stadig och går med sluten mun och gör allt annat helt fantastiskt. Så det är inte konstigt att hon får poäng, även om de kanske hade blivit ännu högre om han legat en aning framför. Jag tycker nog att de flesta gp-hästar lätt hamnar lite bakom lod, särskilt i volter och skolor.

Håller med, utan att vara allt för insatt i alla ekipage... men är fortfarande intresserad av skillnader mellan T EX Sjef-gänget och Hester/Dujardin som jag som "lekman" tycker det är ganska stor skillnad på i avspändhet (och kanske därmed styrka?)

Jag hade med önskat lite mer framåt.

Någon mer än jag som är utan ljud på play? Vill ju veta poängen för olika rörelser :/

Håller med, utan att vara allt för insatt i alla ekipage... men är fortfarande intresserad av skillnader mellan T EX Sjef-gänget och Hester/Dujardin som jag som "lekman" tycker det är ganska stor skillnad på i avspändhet (och kanske därmed styrka?)

Alla rider nog sina hästar rätt låga till vardags, det är nog få som tränar i tävlingsform. Jag tror att deras hästar är väldigt välmusklade och starka och har dessutom exteriör och egen vilja att bära sig. andra har ju mer en tendens att bli djupa och krypa ihop. Enligt min ringa erfarenhet är det ibland lättare med hästar med kort hals, för de kan inte krulla ihop sig så mycket.

Nej jag håller också med. Tycker han fick dåligt betalt för ökade galoppen. Hästen slog sig ju nästan i magen med bakbenen :D.

kl

Damon Hill alltså. För en snygg häst. :d
Men kanske inte SÅ konstigt med tanke på härstamningen.

Men gud, ta de lugnt! JAG tycker det är roligt att se på dressyr, men jag tycker det är komiskt när kommentatorerna pratar om att "allt kan hända"

Nåja, nu blev jag ju inte alldeles till mig av din kommentar... ;) Jag är bara lite less på just den kommentaren. (Inte bara från dig alltså)

En del gnäller på att kommentatorerna förklarar allt och helt fel och för förenklat. Andra gnäller på att de inte är "folkliga nog" och en del gnäller på att de inte gör det nog intressant för oinvigda. Det är nog inte helt lätt att göra alla nöjda. Sen tror jag faktiskt inte att de som inte är det minsta intresserade av dressyr sitter och tittar på hela sändningen... och ja - för oss som är intresserade kan ju faktiskt allt hända. En bergsäker häst kan plötsligt få för sig både det ena och det andra...

kl

Jag tycker många av hästarna verkar tunga och starka i dag, nästan trötta...

KL

Damon Hill!!! :love:

Jag hoppas han får en individuell medalj (silver)! Guld till Valegro och sedan kan vem som helst få bronset. Antar att det blir Adelinde, Hester eller kaaaanske Peters.

kl

Damon Hill alltså. För en snygg häst. :d
Men kanske inte SÅ konstigt med tanke på härstamningen.

Jättesnygg, trots sin härstamning! (Tycker inte att D lämnar direkt vackra hästar). Men där känner jag att han oroande ofta tycks hamna bakom skänkeln och bli lite låg. Hoppas det blir bättre med mer träning.

Damon Hill verkar inte heller vara på topp? Första gången jag såg den för något år sedan var det bara WOOOW, nu kände jag knappt igen den, tung och trist.

Valegro däremot. Vilket flyt!

Undercover är ju riktigt snygg häst, trevliga bakben.

Gud, det skulle jag inte våga. På en sådan häst skulle jag inte våga rida ett varv i ridhuset i skritt. :o

Bättre att ha den i någon annans stall och beundra den på avstånd. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka