Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Måste undra om det bara var jag men jag tyckte en häst var otroligt tjock, en fux var det, kommer inte alls ihåg vilket land det var men stor var den. Eller var det så den såg ut bara? Någon som vet vem jag menar?
Jag tyckte italienskans häst var väldigt tjock.. Men den var brun.
Eller så hoppar dom upp och ner med rumpan men framdelen står stilla...
Jag syfte på andra hästar... Jag kan tycka att det överhuvudtaget är lite vanskligt att använda spö frekvent för att få fjutt på piafferna.
Jag är ganska säker på att jag läst i någon intervju att Patrik åtminstone var med i knytkalaset förr. Men nu antar jag att det är Sjef för hela slanten. Vilket väl i dressyvärlden måste ses som bra mkt mer prestigefullt och inte riktigt jämförbart med att rida för Kyra? Vad man än tycker om Sjef alltså.
Jag gillar Brinks tänk- att klappa som attan o hästen trampar ännu mer. kommer väl delvis från Kyra.
Jag tror dom som har/får problem med piaff i många fall tar för mycket hjälp hemma från backen, dvs medhjälpare som driver på/duttar med pisken. Säger inte att det absolut är så men att försöka få igång piaffen från ryggen/få hästen "självgående" i rörelsen från början känns som om det skulle vara det bästa alternativet.
Och det är ju skitsamma hur bra hästen gör det på träning eller hemma hemma - där vinner man inga tävlingar.
Som sagt, det är vad jag tror iaf.