OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Absolut, säger som du sa - min skulle piaffera en timma om inte mer för en godisbit, utan problem ;)
Men så är han väldigt, väldigt, väldigt, väldigt matglad... När jag köpte honom sa förra ägaren "så länge han får mat kommer han trivas" haha!

Jag är ganska säker på att det var hästen innan den hästen som jag tyckte var så enormt fet. Den hästen hade väl mest typ bara en väldig massa nacke. Lite väl mycket nacke.

Nu ska man väl inte kritisera en guldmedaljör, men även Valegro är ju rätt... korpulent. Men röra sig kan han ju! :D

:rofl::bow:

Undebart ord för att beskriva en häst. :D

"Chunky" har min stallägare sagt hela veckan. Min ohästiga make blinkar oförstående och säger "the horse got back?" :rofl:

Stämmer det verkligen att dn individuella finalen bara går okommenterad på play i morrn? :( Varför i hela friden okommenterat?
(förutom en liten halvtimmes-snutt på tv då)

Sådär arton kilo havre om dagen eller något. :cool:

På tal om tjocka dressyrhästar, Ulla Salzgebers häst var ju också rent otroligt tjock. Den såg ut som en sprickfärdig öltunna och ändå gick det så bra i världscupsfinalen för den.

KL

Jag har varit ifrån ridsporten i många år. På lag dressyren såg jag en ryttarinna med "vanlig" ridhjälm. När ändrades reglerna om att bära hatt från viss nivå? Eller har sådant helt tagits bort, nationellt och internationellt?

Vi har väl egentligen Courtney King-Dyes olycka att tacka för att fler och fler rider med hjälm till och med på hösta nivå. Vissa nationer kräver det numera, däribland Kanada.

jag minns inte om det var förra året eller året innan dess det blev tillåtet med hjälm även på högsta nivå.. men tummen upp för den regeln!

Jo, klart man vill höra musiken men jag vill ändå ha kommentatorer mellan ryttarna.
Fick svar från SVT om att dressyrfinalen sänds kommenterad på tv... han hade nog missat att de bara sänder en halvtimme :angel: Jag vill ju se HELA!

Det finns massa info på CKDs hemsida! (Eller fanns, i alla fall, särskilt första året efter olyckan inträffade.)

Visserligen hade den mkt nacke, men det var fettvalkar på nacken och hela kroppen var burkig. Den såg inte ens ut att ha bogblad... När de visade slow motion på den så såg man hur fettet dissade. Urk. :crazy:

Men Truppas häst är också alltid sjukligt fet.

Salzgebers häst hade väl varit skadat och vilat länge, därav var den så himla fet.

Vissa hästar är väldigt lättfödda, de blir tjocka på luft. Är inte alls säkert att de ger hästarna 14 kg havre. Men de borde absolut banta, inte bra för dem att bli så tunga!

Sen kan det väl vara skönt att vila öronen från GB, inte för att man riskerar att bli sönderpratad dock... :angel:

Kl

När jag nu tittade på tablån är dressyren borttagen från websäbdnubgarna i morrn??

Har mailat med svt och de säger att det sänds ju på tv med start 13:30... Men bara fram till kl 14 ju :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka