Sv: Os 2008

*kl*

Dåligt... mkt dåligt...

Men all heder till Peter och hans järnsits :bow: och Heja Roffe individuellt!! :banana:

Men allvarligt... det är en OS-trupp vi pratar om... Med vana av stora tävlingar också, de flesta av dom..

Det är inte Okej för en OS-deltagare att gå av banan med 20 fel.. Inte för att Sverige är ensamma om det, men jag tycker inte att Helena gjorde en ritt som förtjänade att vara med i en OS-sändning...

Jag hade inte gjort det bättre själv, men jag är heller inte uttagen till OS, eller befinner mig på den nivån överhuvud taget, eller sitter på sådanan kompetenta hästar heller för den delen..

Men hallå här nu , en av våra bästa ryttare Royne fick inte åka och Lotta hade faktiskt bara 4 fel i första rundan. Helena var lite osäker men vem sjutton skulle ha gjort det här bättre !!!

Visst är det lätt att sitta hemma i soffan och vara viktig. :grin:
Vem hade finns i Sverige och hade gjort det här bättre än Lotta? Och hade velat åka? Royne hade ju varit klar, men ville inte.

Vi har faktskt fortfarande en chans om Roffe nollar. Det hänger på honom nu! Nollar han hamnar vi på 34, och de andra lagen har såpass lite fel att det knappt gör nån skillnad när dom plockar bort sitt sämsta.. Så.. håller fortfarande tummar och tår!

Men det är ju för otroligt synd att det alltid ska behöva hänga på Roffe.

Det känns som att vårt problem är att vi är för ojämna. Vi har ryttare som är med bland de absolut främsta, men inte 4 st.

Vi har faktskt fortfarande en chans om Roffe nollar. Det hänger på honom nu! Nollar han hamnar vi på 34, och de andra lagen har såpass lite fel att det knappt gör nån skillnad när dom plockar bort sitt sämsta.. Så.. håller fortfarande tummar och tår!

o detta säger du nu only!
Bukare vi har en chans! ROFFE MÅSTE NOLLA!!:idea:

Lotta har ju gått bra ända tills idag (5+5 fel i de två tidgare hoppningnarna) så hon har ju gjort bra ifrån sig - men klarar inte pressen när det gäller.

Visst är det lätt att sitta hemma i soffan och vara viktig. :grin:
Vem hade finns i Sverige och hade gjort det här bättre än Lotta? Och hade velat åka? Royne hade ju varit klar, men ville inte.

Det var väl det jag sa eller , hur fan läser du :devil:

Det känns som att vårt problem är att vi är för ojämna. Vi har ryttare som är med bland de absolut främsta, men inte 4 st.
Vi har väl iofs 4 ryttare som är med bland de absolut främsta, problemet är att de inte är samkörda tidsmässigt. När R-G har bra hästar har malin mindre bra hästar, när Helena har bra hästar så är det nån annan vars hästmaterial inte riktigt funkar, osv.

Men visst har vi för liten bredd på den absoluta toppen... helt klart.

Royne valde att inte åka och gick tyvärr inte att övertala.
Helena hade inte med sig sin bästa häst. Och oavsett hennes ridsätt tycker jag inte att vi får glömma att hon är den svensk som lyckats bäst i ett VM i modern tid.

Var det inte så att Royne inte ville åka? Han var uttagen (och hade säkert gjort ett bättre resultat än Helena...) men han ville inte riskera hästen på en så lång resa - satsar på London 2012 istället.

Royne valde själv att inte åka. Och när det gäller OS 2012 är nog inte planen att Royne ska sitta på ryggen då, utan sonen Alexander.

Calibra såg trött ut tycker jag, hoppade mycket mycket bättre i de andra rundorna. Helenas runda är ryttarfel anser jag.

Håller sig de andra lagen där de är nu, med nåt nerslag till på varje ryttare och roffe nollar.. Tror inte han har råd med ett nerslag för då slår Storbritannien oss, men nollar han.. Stackars Roffe, vilken press!

Lotta har ju gått bra ända tills idag (5+5 fel i de två tidgare hoppningnarna) så hon har ju gjort bra ifrån sig - men klarar inte pressen när det gäller.

Det är ju det... Svenska laget kanske skulle behöva anlita en mental coach som många andra idrottare har?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 623
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka