L
Liquitriq
Hejsan, har en häst som är fruktansvärt jobbig att rida i samband med brunsten. Sen brunstar min häst väldigt ofta (brunstar 2 veckor, en veckas uppehåll och sen två igen), och det är inga små brunster. Det är mycket och hon är helt till sig bara hon ser en annan häst och "skvätter" elr vad man säger. Sen så när man rider, i galopp och när man hoppar så kickar hon, även bockar och vägrar gå frammåt. Hon var exakt såhär förra året när vi köpte henne (exakt samma tid) , men då tänkte vi inte på att det kunde vart att det gjorde ont, utan tänkte att hon testade oss. Efter ungefär 1 månad av bestämdhet så gick det över och hon var helt perfekt och det har hon varit resten av året också. Vi har tävlat och det har funkat väldigt bra.
Men så ska vi prova att ge henne örter för att lugna, milda värken som vi och veterinärer antar att det är. Det vi har beställt är "Stroppy Mare" som innehåller: Vallmokronblad, Hallonblad, Kamomill, Järnört, Munkpeppar och Johannesört
Vad tror ni? Har letat överallt på internet men hittar ingenstans där det står vilka örter som klassas som doping. Har hittat där det står att "vissa örter klassas som doping.." men inte VILKA.
Skulle vara väldigt glad om någon kunde hjälpa mig
Men så ska vi prova att ge henne örter för att lugna, milda värken som vi och veterinärer antar att det är. Det vi har beställt är "Stroppy Mare" som innehåller: Vallmokronblad, Hallonblad, Kamomill, Järnört, Munkpeppar och Johannesört
Vad tror ni? Har letat överallt på internet men hittar ingenstans där det står vilka örter som klassas som doping. Har hittat där det står att "vissa örter klassas som doping.." men inte VILKA.
Skulle vara väldigt glad om någon kunde hjälpa mig