Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min pålla älskar när man kliar henne i öronen. Alltså så tar jag rotborsten och borstar ur öronen på henne. Då kommer det ut lite "vaxflagor" och smuts som sitter i ytterörat. Jag är aldrig inne och gräver längst in i örat. Häsar är ju rätt duktiga att skaka på huvudet och jag tror att de får ut det som ska ut.
Hästar fixar normalt sett sina öron själva. tack o lov så har vi inte avlat fram hästar med hängöron (vilken syn) dessutom så har inte hästar samma 90-gradersböjning på hörselgången som hundar har.
PL
Luktar det illa kan det vara öronsinflamation, annars kan du nog låta vaxet vara... Du vet väll vad öronläkarna säger om våra öron!! Örona ska bara petas med armbågen
Hundavel & Ras Ja med jakthundar avlar man väl inte bara på jaktegenskaper utan också på just förmågan att lyssna på människan? Vem vill ha en jakthund...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.