Miss Sixty

Trådstartare
Jag har en gråhund på 12 år som hela livet varit frisk. Men så i julas fick hon en juvertumör och när de skulle operera bort den så röntgade dom henne också och såg då två små "prickar" ( tumörer ) på lungerna men det var inget att ora sig för enligt veterinären. Oprationen gick bra och hon blev som en helt annan hund mycket piggare och gladare.

Men så får cirka två veckor sen fick hon ett anfall där det såg ut som om hon inte fick någon luft. Vi ringde då veterinär som sa att vi skulle avvackta. Men så för ett par dagar sen hade hon ett nytt anfall så då åkte vi in med henne samma dag. Veterinären såg inget konstigt och allt lätt bra. De tog en massa blodprover och de var också helt bra. Sen röntgade dom henne och såg att det kommit fler små "prickar" ( tumörer ) på lungorna. Så anfallen beror på det och veterinären sa att hon får vara med så länge hon orkar. Utveckligen från två små "prickar" till att bli många fler har tagit cirka tre månader.

Kan berätta att i dagsläget är hunden jättepigg och man kan absolut inte tro att hon är 12år. Jag vill ju självklart inte att hon ska behöva lida men sålänge hon mår som hon gör nu så tycker både jag och veterinären att hon ska få vara med. Men man får väl vara extra uppmärksam på henne och se när det är dags för det jobbiga beslutet.

Vad har ni för erfarenhet av detta?

Känns så tungt för denna hunden har varit med mig genom många svåra stunder och alltid kommit och tröstat när man är ledsen. Usch kan inte tänka mig ett liv utan henne:cry:

11537573.jpg

Sv: orolig ..

Fy va jobigt
Jag hade en rottis, min första hund.
Hon va 9,5 år. Hon fick knölar på kroppen.Och öronen. Dom operrerade bort en liten bit på varje öra, Och tog de små tumörerna , som hon hade på kroppen.
Så skulle vi ta stygn efter ca 10 dagar. Då hade det kommit många fler. å avgjorde vi det så. Att vi ville inte skära i hene mer. Hon fick sluta sina dagar i sillhet.

Din hund har ju fått en bra ålder.

Jo visst har hon kommit upp i en bra ålder nu men ändå är det svårt att förstå. :cry:

Men jag njuter av varje dag jag har med henne

Så tråkigt när det oundvikliga kommer:cry:. Beklagar. Jag är också uppvuxen med gråhund så jag känner lite extra för den rasen. Vår Cita fick också somna in vid 12 år pga juvertumörer.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
471
Senast: The Beast
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: igbest
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 808
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka